دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

آموزش سئو : کلمات کلیدی رقیبان خود را بدزدید!

  • فاضل احمدزاده

آموزش سئو : کلمات کلیدی رقیبان خود را بدزدید!

یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی Keywords مناسب، یکی از بخش های اساسی ، مهم و دشوار سئو سایت می باشد.

دو روش عمده برای پیدا کردن کلمات کلیدی و بهینه سازی محتوا وجود دارد.

یک : کلمات کلیدی تصادفی Random را در یک ابزار جستجو وارد کنید.

یا

دو: دقیقا همان کلمات کلیدی که رقیبان شما قبلا استفاده کرده و در آن ها رتبه و رنک اول گوگل را بدست آورده اند را بکار ببرید.

هر دو این روش ها مفید هستند و جواب می دهند.

اما من ترجیح می دهم که راه دوم را انتخاب کنم و کلمات کلیدی را کش! بروم.

چطور کلمات کلیدی بهینه پیدا کنیم؟

ابتدا، یک سایت رقیب که در زمینه سئو به خوبی فعالیت می کند و در صفحه اول گوگل است را بیابید. از این طریق، مهندسی معکوس انجام داده اید.

سپس، آدرس سایت را در SEMRush وارد کنید و خواهید دید که لیست کلمات کلیدی که این سایت در آنها در صفحه اول گوگل است را نشان می دهد.

حال آن کلمات کلیدی که به درد کار شما می خورد و مشتریان شما سرچ می کنند را انتخاب کنید و در محتوای خود استفاده کنید.

بدین طریق، سایت شما از نظر سئو بهینه می شود و می توانید به تکنیک های مراحل بعد به صفحه اول گوگل برسید.



برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

 

 

بک لینک های رایگان و با کیفیت دریافت کنید – آموزش سئو

  • فاضل احمدزاده

بک لینک های رایگان و با کیفیت دریافت کنید – آموزش سئو

فرق پراسپت با مشتری

این مطلب را با رفرنسی از کتاب Marketing Metrics شروع می کنم.

آیا می دانستید که احتمال فروش به یک مشتری موجود یا خریدار بالفعل (به انگلیسی Customer) (کسی که قبلا هم به او فروخته اید) 12 برابر بیش از احتمال فروش به یک خریدار بالقوه (به انگلیسی Prospect) است؟

شانس فروش کسب و کارها به خریدار بالفعل 60 تا 70 درصد است در حالی که شانس فروش به خریدار بالقوه، 5 تا 20 درصد است.

یک بار دیگر اطلاعات بالا را بخوانید!

همین قانون را می توان به ایجاد و دریافت بک لینک Link Building بسط داد.

همان سایت هایی که قبلا به شما لینک داده اند، احتمال بیشتری دارد که دوباره به شما لینک دهند.

خب؟

حالا از کجا بفهمیم که چه کسانی قبلا به ما لینک داده اند؟ چند خط پایین را بخوانید:

ابتدا وارد صفحه Webmaster tools شوید. (اگر با این محیط آشنا نیستید، با واتس اپ با من تماس بگیرید 09122237618)

در این صفحه لیستی از سایت ها را در Google Webmaster tool مشاهده خواهید کرد. مانند شکل زیر:

وبمستر تولز

سایت مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید.

بر روی "Search Traffic" کلیک کنید و سپس به "Links To Your Site" مراجعه کنید.

به اولین سایت هایی که از بیرون به سایت شما لینک کرده اند نگاه کنید. به آنها یک پیام "سپاسگزاری" ارسال کنید و از آنها بخواهید که به مقالات جدید شما لینک دهند.


برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

سایت خود را برای الگوریتم رنک برین Rank Brain گوگل بهینه کنید

  • فاضل احمدزاده

سایت خود را برای الگوریتم رنک برین Rank Brain گوگل بهینه کنید

الگوریتم رنک برین برای سئو

چند وقت پیش، گوگل الگوریتم Rank Brain خود را آپدیت کرد و تغییرات زیادی در نتایج جستجو و سئو سایت ها به وجود آمد.

الگوریتم رنک برین گوگل اولین الگوریتم هوش مصنوعی Google است. به بیان دیگر، این الگوریتم بررسی می کند که شما چطور با نتایج صفحه اول گوگل ارتباط برقرار می کنید.

طرز کار الگوریتم گوگل Rank Brain

اول: کاربر کلمه کلیدی خود را گوگل وارد می کند

دوم: الگوریتم رنک برین کلمات کلیدی را به مفهوم تبدیل می کند

سوم: گوگل یک دسته از نتایج را برای آن مفهوم نشان می دهد

چهارم: آیا این صفحه ، کاربر را راضی می کند؟

اگر بله، این صفحه را در رتبه بندی بالا بیاور

اگر نه، یک صفحه دیگر را جایگزین این صفحه کنید.

همانطور که می بینید، هرچه کاربران گوگل را خوشنود تر کنید، در رتبه بندی گوگل در جایگاه بهتری قرار می گیرید.

درست است که کلمات کلیدی ، بک لینک و دیگر روش های سنتی سئو مهم هستند. اما Rank Brain به سرعت جایگاه دیگر الگوریتم ها را می گیرد.

در حقیقت، گوگل در مقاله ای مجبور شد که اطلاع دهد، الگوریتم Rank Brain یکی از سه سیگنال مهم رتبه بندی است.

دو سیگنال دیگر لینک ها و محتوا هستند.

سوال این است:

چطور سایت خود را برای الگوریتم Rank Brain گوگل بهینه کنیم؟

در ادامه دو نکته ساده را به شما می گویم.

1 : نرخ کلیک یا CTR سایت را بهبود دهید

گوگل رنک برین می خواهد ببیند که افراد زیادی بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کنند.

این به گوگل می گوید:

"مردم عاشق این صفحه نتیجه هستند. بیا این صفحه را بالاتر ببریم تا مردم آن را راحتتر پیدا کنند.

اما اگر مردم روی صفحه سایت شما کلیک نکنند، گوگل آن صفحه را در نتایج جستجو به پایین انتقال می دهد.

به خاطر همین است که بهینه سازی سایت برای نرخ کلیک اورجینال خیلی مهم است.

یکی از راه های عالی برای افزایش کلیک بر روی لینک های خود، اضافه کردن عدد به عنوان Title پیج است.

نتایج نشان می دهد که مردم بیشتر روی لینک هایی کلیک می کنند که حاوی عدد است.

2 : زمان ماندن کاربران در سایت خود را افزایش دهید و Bounce rate را کاهش دهید

دوباره می گویم: گوگل Rank Brain از شما می خواهد که محتوایی را منتشر کنید که کاربران را خوشحال کند.

اگر کابران سایت شما را کمتر از 3 ثانیه ترک کنند (در اصطلاح Bounce) چه اتفاقی می افتد؟ این سیگنال به گوگل می گوید که مردم از محتوای شما خوشنود نیستند.

هر چه Bounce rate یا نرخ ترک سایت کمتر باشد، رتبه سایت شما بهتر خواهد بود.

حالا ، هر چه مدت زمان ماندن یوزرها در سایت بیشتر باشد(در اصطلاح سئو Dwell Time)، رتبه شما در گوگل بیشتر می شود.

بنابراین:

چطور Bounce Rate و Dwell Time را بهبود بخشیم؟

یکی از تکنیک های بسیار کاربردی و ساده سئو این است که بخش معرفی محتوای خود را جذاب بنویسید.

اگر محتوای کسل کننده بنویسید، کاربر به سرعت از سایت شما خارج خواهد شد.

همچنین توصیه من به شما این است که جملات و پاراگراف های متن خود را کوتاه بنویسید.

متون کوتاه در موبایل و تبلت راحت تر قابل خواندن هستند.

مقالات دیگر دی جی سئو را بخوانید تا سایت شما به سرعت در نتایج جستجو ظاهر شود.

 



برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

تکنیک آسمان خراش Skyscraper برای بهبود سئو سایت

  • فاضل احمدزاده

تکنیک آسمان خراش Skyscraper برای بهبود سئو سایت

تکنیک آسمان خراش برای سئو

امروزه افراد بسیاری به عنوان متخصص بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنند و فکر می کنند که "نوشتن محتوای عالی" برای بهبود سئو سایت کافی است.

آنها می گویند: اگر من مطالب عالی بنویسم، مردم به طور اتوماتیک به آنها لینک خواهند داد.

ای کاش انقدر ساده بود!

امروز می خواهم تکنیکی را به شما معرفی کنم که تقریبا، دریافت لینک های با کیفیت را برای شما تضمین می کند.

تکنیک آسمان خراش Skyscraper (بازاریابی محتوا برای ایجاد کنندگان لینک)

این تکنیک بسیار ظریف و قابل اعتماد است و نیاز به صبر و حوصله دارد.

سه گام برای استفاده از تکنیک آسمان خراش در سئو

برای Skyscraper Technique سه گام اساسی وجود دارند.

قدم اول: محتوایی پیدا کنید که ارزش لینک دادن را داشته باشد.

قدم دوم: محتوا و متنی بنویسید که بهتر از محتوای پیدا شده باشد.

قدم سوم: با افراد مرتبط با آن محتوا ارتباط برقرار کنید.

در ادامه دلیل عالی عمل کردن این تکنیک را برای شما شرح می دهم.

آیا تا به حال شده است که از کنار یک ساختمان بلند رد شوید و بگویید: وای این عالیه! موندم که هشتمین برج بلند دنیا چه شکلیه!

قطعا این حرف را نمی زنید. طبیعت انسان این است که جذب بهترین ها شود. و کاری که شما انجام می دهید این است که بلندتری آسمان خراش را در فضای خود پیدا کنید و 20 طبقه دیگر بر روی آن قرار دهید.

ناگهان شما محتوایی خواهید داشت که هر کسی می خواهد در مورد آن صحبت کند. (و به آن لینک بدهد)

قدم اول: محتوایی را پیدا کنید که ارزش لینک کردن داشته باشد

محتوای با ارزش، محتوایی است که بازدید کننده زیادی را به خود جذب می کند و از این طریق در رنک بالای گوگل قرار دارد.

این محتوا نه تنها برای بازدید کننده مفید است، بلکه هماهنگ با تکنیک های سئو ترتیب بندی شده است.

قدم دوم: محتوایی بهتر از مطلبی که پیدا کرده اید، درست کنید

برای اینکه محتوای بهتری بنویسید،

مرحله اول: باید متن بلندتری را نگارش کنید

اگر متنی که پیدا کرده اید این عنوان را دارد "5 نکته برای نوشتن نامه SOP" ، بنابراین محتوایی بنویسید که عنوان آن "8 نکته برای نوشتن نامه SOP" باشد.

این کار وقت زیادی از شما می گیرد اما نتیجه ی خوبی خواهد داشت.

مرحله دوم: به روزتر باشید

اگر بتوانید یک مطلب قدیمی را پیدا کنید و آن را آپدیت کنید، شانس بزرگی به دست آوریده اید.

مرحله سوم: طراحی بهتری ارائه دهید

برخی مواقع یک محتوا با عکس های جذاب، می تواند لینک های بسیار بیشتری نسبت به محتوای خشک و بی روح جذب کند.

مرحله چهارم: جامع تر بنویسید

بسیاری از مطالب سایت ها، یک لیست بی روح و حاوی بولت پوینت است، بدون محتوایی که برای مردم جذاب باشد.

اگر شما برای محتوای خود مقداری عمق اضافه کنید، لیستی بسیار با ارزش تر خواهید داشت.

سعی کنید برای مطالب خود رفرنس مناسب ارائه دهید.

قدم سوم: با افراد مرتبط با آن محتوا ارتباط برقرار کنید

ایمیل مارکتینگ ، اساس تکنیک آسمان خراش است. به راحتی می توانید لینک مطالب جدید خود را برای دوستداران سایت خود ارسال کنید.

به جای اینکه به صورت تصادفی برای دیگران ایمیل ارسال کنید، لیستی از افراد پیدا کنید که به مطالب شما علاقه مند هستند.

حالا نوبت شماست که شروع کنید و این سه قدم را دنبال کنید.



برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

10 روش عالی برای افزایش بازدید سایت بدون گوگل – آموزش سئو

  • فاضل احمدزاده

 

10 روش عالی برای افزایش بازدید سایت بدون گوگلآموزش سئو

دانلود بهترین مقالات سئو SEO

آرزوی متخصصان و کارشناسان سئو این است که با کلمه کلیدی هدف ، به صفحه اول گوگل برسند تا از طریق افزایش چشم گیری در بازدید از سایت بدست بیاورند.

اما خدا آن روزی نیاورد که سایت شما از صفحه اول گوگل به صفحات بعد برود!

در بین سئو کاران ضرب المثلی است که می گوید: "اگر می خواهی کسی را نفرین کنی ، بگو امیداورم به صفحه دوم گوگل بروی"

واقعیت این است که شرکت های کوچک، با بودجه کم، به سختی می توانند در صفحه اول گوگل جا خوش کنند.

اگر بودجه کافی برای ایجاد بک لینک و محتوا ندارید، نمی توانید از رقیبان پولدار خود جلو بزنید. هر چقدر هم که در کار خود تخصص داشته باشید، در یک بازار داغ و پر مشتری (صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی داغ) بدون بودجه کافی، نمی توانید حضور موفقی داشته باشید.

به جای اینکه نگران ترافیک بدست آمده از گوگل باشید و ترس از آپدیت الگوریتم های گوگل داشته باشید، به راه های دیگر جذب بازدید کننده به غیر از گوگل فکر کنید.

باید به فکر روش های دیگر جذب بازدید کننده باشید و فقط دلخوش به سرچ گوگل نباشید. در ادامه 10 روش از بهترین راه هایی افزایش بازدید کننده بدون گوگل را به شما معرفی می کنم.

10 متد افزایش بازدید کننده به غیر از گوگل

1 – کامنت گذاری در وبلاگ ها

حتما در زمینه ای که کار می کنید، وبلاگ هایی حضور دارند که در بازار شما کار می کنند و روزانه صدها و هزاران بازدید کننده دارند.

روش صحیح کامنت گذاری در این بلاگ ها این است که ابتدا مطلب را کامل بخوانید و اگر حرفی برای گفتن داشتید، مطلبی با معنی و مفید را کامنت کنید.

هدف از کامنت گذاری ، پیست کردن لینک در کامنت نیست (فایده ای هم ندارد) بلکه هدف ایجاد ارزش برای بحث و گسترش شبکه دوستان شماست.

در کامنت گذاری از نام واقعی خود استفاده کنید. وقتی که نظرات شما برای دیگران جالب به نظر برسد، به دنبال شما خواهند گشت و بر روی نامتان کلیک می کنند.

نکته حرفه ای بازاریابی دیجیتال : اگر در سایت خود، محتوایی در رابطه با آن پست بلاگ دارید، آن URL را در کامنت قرار دهید و URL صفحه اصلی را در کامنت نگذارید.

2 – جمع کنندگان محتوا Content Aggregators

حالت عالی سئو این است که یک محتوای عالی بنویسید و گوگل به عنوان جایزه شما را به صفحه اول بیاورد. درسته؟ بله. البته اگر سایتی داشته باشید که حاوی اطلاعات مورد اعتماد و اصیل باشد. اگر وبلاگ و وب سایت تازه درست کرده باشید، به این راحتی ها در گوگل بالا نمی آید.

یکی دیگر از روش های افزایش بازدید سایت این است که در سایت های Aggregator ، مطالب خود را قرار دهید.

چند تا از این جمع کنندگان مطلب معروف در زیر آمده اند:

Alltop به عنوان مجله آنلاین در فضای وب، شهرت بسیاری پیدا کرده است.

BizSugar.com یک اجتماعی از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان ایجاد کرده است.

Growth Hackers محیطی را برای اشتراک ترفندها و تکنیک های آنلاین مارکتینگ ایجاد کرده است.

Hacker News یک سایت خبری اجتماعی مشتمل بر کارآفرینان و برنامه نویسان است.

Inbound.org یک سایت جالب برای اشتراک گذاری و بحث در مورد ایده های بازاریابی آنلاین و محتوا نویسی است.

نکته حرفه ای: به قوانین اینگونه سایت ها دقت کنید و همینطوری مطلبی را کپی و پیست نکنید. مطمئن شوید که محتوا مفید ، اصیل و با کیفیت باشد و فقط برای تبلیغ خودتان نباشد.

3 – کامنت گذاری در فروم ها

همانطور که در حال خواندن این مطلب هستید، در فروم های متنوعی مطالب مربوط به بیزنس شما در حال بارگذاری هستند. در فروم ها عضو شوید تا بازدید کننده برای شما فراهم شود.

برخلاف کامنت گذاری در وبلاگ ها، در فروم ها در بحث ها وارد شوید و مطالب آموزنده به دیگران بیاموزید.

از طریق صحبت با دیگران و برطرف کردن مشکل آنها ، برای خود بازدیدکننده به ارمغان بیاورید.

نکته حرفه ای: با استفاده از الگوریتم جستجوی گوگل برای فروم ها "Keyword inurl:forum" فروم های مرتبط با کسب و کار خود را بیابید و به قوانین آنها توجه کنید. عضوی از فروم شوید و در بحث ها شرکت کنید. از تبلیغ خود، خودداری کنید چرا که نتیجه معکوس می دهد. اگر در فروم مطالب خواندنی قرار دهید، مردم خودشان شما را دنبال می کنند.

4 – استفاده از گوگل پلاس

به شایعاتی که در مورد از بین رفتن Google+ گوگل پلاس گفته می شود توجهی نکنید. گوگل پلاس باقی خواهد ماند.

گوگل پلاس می تواند ترافیک فوق العاده ای را برای سایت شما ایجاد کند.

نقطه قوت گوگل پلاس در اجتماعات زیاد آن است.

نکته حرفه ای : به گروه هایی که مربوط به محصول و مطالب شما هستند ملحق شوید. با اعضای آن تعامل داشته باشید و از طریق لایک کردن پست های آنها ، رابطه ی دوستانه ای ایجاد کنید.

5 – وبلاگ نویسی مهمان Guest Blogging

سعی کنید برای وبلاگ دیگران مطلب بنویسید. این کار اگر به طور اصولی انجام پذیرد، باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود. اگر محتوای شما در یک بلاگ محبوب منتشر شود، شما به دو موفقیت زیر دست یافته اید:

1 – خود را به عنوان یک نویسنده حرفه ای معرفی کرده اید

2 – بخش قابل توجهی از خوانندگان آن بلاگ، مطالب شما را دنبال خواهند کرد و به دنبال محصولات و خدمات شما خواهند گشت.

6- بخش های پرسش و پاسخ Q&A

سایت های پرسش و پاسخ مانند Quora و Yahoo Answers یک فرصت عالی را برای تولید ترافیک هدفمند برای شما به ارمغان می آورند.

اگر واقعا بتوانید یک راه حل اصیل را برای مشکل واقعی پیدا کنید، ممکن است یک مشتری برای تمام طول عمر خواد داشته باشید.

حداقل این است که کارمای خوبی ایجاد می کنید.

نکته حرفه ای: اینگونه سایت ها را با سوالهای اسپم پر نکنید. یکبار دیگر بگویم که هدف این کار، فراهم کردن اطلاعات مفید و ایجاد ترافیک است.

7 – Reddit

Reddit یکی از سایت هایی است که برای شما هزاران بازدید کننده فراهم می آورد.

فقط کافی است که یک محتوای حرفه ای بنویسید که مرتبط با Subreddit باشد. درصدی از کاربران Reddit محتوای شما را می خوانند و بر روی لینک آن کلیک می کنند.

در بحث های گروه ها شرکت کنید و برای دیگران کامنت بگذارید. Reddit سیستم رای گیری دارد، بنابراین هرچه بیشتر پست بگذارید، شانس افزایش امتیاز شما بیشتر می شود. بعد از مدتی به شهرت خوبی خواهید رسید.

نکته حرفه ای: در مورد Subreddit ها مطالعه کنید و ببینید که چه نوع پست هایی رای بیشتری جمع می کنند. وقتی که از الگوی آن آگاهی بدست آوردید، محتوای خود را ایجاد کنید.

8 – شبکه های اجتماعی Social Media Networks

شرط می بندم که منتظر این یکی بودین! اینستاگرام و تلگرام این روزها ترافیک بسیاری را برای سایت های مختلف ایجاد کرده است.

سعی کنید مطالب جذاب با عکس های با کیفیت جمع آوری کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری بر روی لینک های شما کلیک کنند.

برای اینکه در استوری اینستاگرام قابلیت کلیک بر روی لینک فعال شود، باید تعداد فالوورهای بیش از 10 هزار نفر داشته باشید تا اینستاگرام این اجازه را به شما بدهد.

9 – آپارات و یوتوپ

یوتوپ به طور جهانی دومین موتور جستجو در فضای وب است. این سایت روزانه بیش از 3 میلیارد جستجو را پردازش می کند. یوتوپ حتی از یاهو ، بینگ و ASK نیز بزرگتر است.

به تجربه برای من ثابت شده است که فیلم های "نحوه استفاده از .." و "راهنمای انجام ..." بیشترین بازدید را دریافت می کنند.

10 – ایمیل

درست است که جز قدیمی ترین منابع ایجاد ترافیک برای سایت ها می باشد، اما هنوز هم جایگاه خوبی در ایجاد ترافیک دارد.

با استفاده از سرویس های ایمیل جهانی و ایجاد لیست ایمیل غنی ، لینک های خود را به طور رزوانه برای بازدیدکنندگان خود ارسال کنید تا از آپدیت شدن مطالب سایت آگاهی داشته باشند و در صورت لزوم بر روی آن کلیک کنند.

نکته های تخصصی و آموزشی سئو را از وبلاگ دی جی سئو دنبال کنید.

 


برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

19 وبلاگ عالی آموزش سئو SEO

  • فاضل احمدزاده

 

19 وبلاگ عالی آموزش سئو SEO

استاندارد های بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یا SEO به طور مداوم و به سرعت در حال تغییر هستند.

مانند دیگر تکنولوژی های نوظهور (به انگلیسی Emerging Technologies)، موتورهای جستجو نیز در حال بروز رسانی و بهبود الگوریتم های خود هستند تا کیفیت بهتری را به کاربران خود ارائه دهند.

به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال ، بسیار مهم است که از اخبار روز سئو و دیجیتال مارکتینگ مطلع شوید و از تازه های SEO آگاه شوید.

مطلب مرتبط: دانلود بهترین مقالات سئو SEO

 

19 تا از بهترین وبلاگ های آموزش سئو

 

1 – وبلاگ Moz

امروز، وبلاگ ماز Moz یکی از استانداردهای طلایی حوزه سئو شده است و تمام متخصصان سئو با آن آشنا هستند.

تیم وبلاگ Moz به طور روزانه و هفتگی آپدیت می شود و مقالات جالب و آموزنده سئو را در وبلاگ قرار می دهد.

Moz فقط در زمینه سئو مطلب نمی نویسد، بلکه تمام حوزه دیجیتال مارکتینگ را پوشش می دهد.

 

2 – متخصص سئو Neil Patel

Neil Patel و تیم با استعداد بازاریابی همراه او هر روز مطلب جدیدی از سئو و بازاریابی دیجیتال را در وبلاگ و یوتوب قرار می‌دهند.

ویدئوهای نیل پتل به زبان انگلیسی هستند و در یوتوب منتشر می شوند.

 

3 – وبلاگ Search Engine Lang

Search Engine Land یکی از بهترین وبلاگ های آموزش سئو است که روزانه چندین مقاله سئو آماده می کند.

اگر ایمیل خود را این سایت وارد کنید، به طور روزانه 4 تا 8 مقاله SEO برای شما ارسال می شود.

یکی دیگر از بخش های خبری این بلاگ ، تحلیل و آنالیز صنعت بازاریابی موتورهای جستجو است.

 

4 – بلاگ Search Engine Journal

بلاگ سرچ انجین ژورنال از ساخت لینک Link Building گرفته تا تغییرات الگوریتم های گوگل را به صورت اخبار در سایت منتشر می کند.

این سایت همچنین راهبردها و تاکتیک های صنعت بازاریابی موتورهای جستجو را نیز پوشش می دهد.

 

5 – وبلاگ Search Engine Roundtable

سرچ انجین راندتیبل بحث ها و توضیحات جزئی دیجیتال مارکتینگ و سئو را پوشش می دهد و طرفداران فراوانی در جهان دارد.

 

6 – وبلاگ SEMrush

یکی از ابزارهای مهم متخصصان سئو برای بررسی سایت های رقیب، SEMrush است.

SEMrush از دریچه های مختلف، توصیه های فراوانی برای کارشناسان SEO دارد.

همچنین این وب سایت در بخش آموزش های خود ، به طور مستمر آموزش سئو نیز ارائه می دهد.

 

7 –آموزش سئو با SEO Book

برای آگاهی از جدیدترین ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت و تغییرات موتورهای جستجو، به طور روزانه ، سایت SEO Book را دنبال کنید.

 

8 – Tabular Insights

یک منبع عالی برای بازاریابان اینترنتی جهت یادگیری از طریق ویدئوهای آنلاین آموزشی که می تواند عصای دست هر سئو کاری باشد.

 

9 – وبلاگ Yoast

به طور یقین می توان گفت که کسی در دنیا نیست که با وردپرس کار کند، اما اسم افزونه یوئست Yoast را نشنیده باشد.

اما حوزه کار Yoast فقط محدود به افزونه وردپرس برای سئو نیست. Yoast یک سایت آموزشی برای کسانی است که می دانند چطور سایت خود را برای گوگل بهینه کنند.

این سایت در کنار آموزش های مربوط به بهبود تجربه مشتری ، مقالات سئو فراوانی نیز دارد.

 

10 – Biznology

این بلاگ درباره بسیاری از مسائل مربوط به سئو مطلب و مقاله می نویسد. اما به تازگی تمرکز خود را بر روی بازاریابی محتوا یا Content marketing و ارتباط آن با SEO معطوف کرده است.

 

11 – بلاگ آموزش سئو DailySEOBlog

آیا شما هم طرفدار سایت های آموزشی نکته سئو به صورت روزانه هستید؟ اگر جوابتان بله است، این وبلاگ مخصوص شماست.

مطالب سراسر نکته برای بهبود استراتژی سئو متخصصان بازاریابی موتورهای جستجو را می توان در این بلاگ پیدا کرد.

 

12 Distilled Blog

وبلاگ Distilled نیز یکی از منابع کمتر شناخته شده آموزش سئو می باشد.

 

13 – GeoLocalSEO

اگر جستجوی لوکال Local و موبایل ، مورد علاقه شما می باشند، GeoLocalSEO منبعی است که شما را مجذوب خواهد کرد.

این بلاگ آموزش های متنوعی در زمینه صنعت جستجوی موبایل عرضه می کند.

 

14 – Google Webmaster Central Blog

تمام کارشناسان سئو ، از ابزار Google Webmaster Tool یا Console Google برای بررسی نحوه عملکرد سایت خود استفاده می کنند.

گوگل بلاگی دارد به نام Google’s Webmaster Blog که به افرادی که علاقه مند به صنعت بازاریابی موتورهای جستجو هستند، مقالات آموزشی ارائه می دهد.

این بلاگ در مورد تغییرات و آپدیت های الگوریتم های گوگل می نویسد و از آنجایی که برای خود گوگل است، کاملا قابل استناد می باشد.

 

15 – John Battelle’s Search Blog

جان بتل ، یکی از موسسان مجله WIERD می باشد که آموزش متنوعی در زمینه بازاریابی دیجیتال ارائه می دهد.

16 Content Marketing Institute

بازاریابی محتوا و محتوا نویسی Content Marketing برای موفقیت سئو بسیار حیاتی است.

موسسه بازاریابی محتوا CMI یک منبع برای بازاریابان محتوا به شمار می رود که به آموزش های محتوا نویسی ، داستان نویسی و شبکه های اجتماعی در ارتباط با سئو می پردازد.

17SEO Copywriting

این وبلاگ به طور تخصصی به بحث متن نویسی تبلیغاتی سئو SEO Copywriting می پردازد.

18Search Engine Watch

بلاگ سرچ انجین واچ یکی از آن دسته وبلاگ هایی است که چندین نویسنده دارد و توسط متخصصان سئو به دیگران توصیه می‌شود.

آموزش های سئو Search Engine Watch بسیار متنوع هستند.

19 SEO by the Sea

این وبلاگ توسط یکی از قدیمی های سئو به نام Bill Slawski راه اندازی شده است.

این مرکز سئو ، به طور عمقی به مطالعه موتورهای جستجو Search Engines می پرازد و تحلیل های جالبی ارائه می دهد.

شما می توانید هر کدام از وبلاگ های آموزش سئو را که بیشتر به نظراتان جذاب آمد، دنبال کنید و مقالات و اخبار SEO را ترجمه کنید.

به یاد داشته باشید که محتوای شما بر روی شما حساب می کند!

برای ترجمه مقالات سئو به اینجا مراجعه کنید.

 


برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

راهنمای آنالیز نهایی سایت از نظر سئو 2019

  • فاضل احمدزاده

راهنمای آنالیز نهایی سایت از نظر سئو 2019

امروز میخواهم به شما نشان دهم که چطور ممیزی سئو سایت را به طور دقیق انجام دهید.

در واقع این همان روندی است که به من کمک کرد تا سال گذشته ترافیک سایتم را 74.8 درصد افزایش دهم.

و باید این را بگویم که این آموزش نیاز به کدنویسی و کارهای پیچیده تکنیکی ندارد. بنابراین اگر شما هم مثل من نمی خواهید درگیر مسائل کد زنی شوید، مطالب زیر را خواهید پسندید.

خب شروع کنیم:

قدم 1 – صفحات زامبی سایت خود را پیدا کنید و آنها را حذف کنید

سایت گوگل را باز کنید و عبارت زیر را در آن تایپ کنید.

Site:engpartner.com

این کار به شما نشان می دهد که گوگل چند صفحه ی سایت شما را ایندکس کرده است.

اگر تعداد صفحاتی که توسط گوگل ایندکس شده اند، بیش از انتظارات شماست، نگران نباشید، چون شما تنها نیستید.

در حقیقت ، اکثر سایت ها ، 50 درصد بیش از میزانی که باید ایندکس شود، صفحات ایندکس در گوگل دارند.

در اینجا به این نوع صفحات، پیج های زامبی یا Zombie Pages می گوییم.

از آنجا که این روش تست شده است، پاک کردن صفحات زامبی باعث می شود که ترافیک ارگانیک بالای نصیبتان شود و میزان بازدید سایت شما به طور چشمگیری افزایش یابد.

برای مثال، شان این کار را انجام داده و ترافیک سایت خود را تا 50 درصد افزایش داده است.

چرا پاک کردن صفحات زامبی به سئو کمک میکند؟

خب، گوگل در اینجا عنوان کرده است که سایت هایی را ترجیح می دهد که تعداد صفحات کم و با کیفیت داشته باشند.  

و وقتی که صفحات زامبی را پاک می کنید، شما به گوگل چیزی را می دهید که می خواهد.

نکته حرفه ای سئو: پاک کردن صفحات زامبی ، ادامه این آموزش ممیزی سئو را بسیار راحت تر می کند. صفحات کمتر برابر است با مشکلات کمتر.

با در نظر گرفتن موارد بالا، در ادامه انواع صفحات زامبی را می بینید:

  • صفحات آرشیو شده
  • دسته بندی و تگ صفحات (وردپرس)
  • صفحات نتایج جستجو
  • صفحات منتشر شده قدیمی
  • محتوای از پیش آماده شده یا Boilerplate content
  • محتوای کمتر است 50 لغت (به انگلیسی Thin Content)

حال می توانیم به قدم دوم بپردازیم.

قدم 2 – بررسی کنید که آیا سایت شما Mobile-Friendly هست یا خیر

سئو موبایل مهمتر از هر زمان دیگری است. چرا؟ 

چون 60 درصد جستجو های گوگل امروزه از طریق موبایل انجام می شوند. 

دوم، گوگل الگوریتم Mobile-First را به تازگی به راه انداخته است. 

این به آن معنی است که گوگل از این پس از ورژن موبایل سایت شما برای جستجوی موبایل و دسکتاپ استفاده می کند.

سوال این است: از کجا باید بفهمید که سایت شما Mobile-Friendly است؟

بهترین راه این است که از ابزار موبایل فرندلی یا سازگاری نسخه موبایل سایت گوگل استفاده کنید.


فقط کافی است که آدرس سایت خود را در این ابزار گوگل وارد کنید تا نتیجه سازگاری تم سایتتان با موبایل را متوجه شوید.

من این تست را روی سایت خودم English Partner انجام دادم و نتیجه این بود که بله سایت شما Mobile-Friendly است.

صفحات سازگار با موبایل

قدم سوم: اطمینان کسب کنید که گوگل یک ورژن از سایت شما را ایندکس کند

آیا می دانستید که امکان دارد که گوگل ورژن های متفاوت از سایت شما را ایندکس کند؟

بله درست است.

برای مثال در زیر چهار ورژن از یک سایت را می توانید ببینید:

به نظر من و شما ، این آدرس ها کاملا شبیه به هم هستند. اما برای گوگل این آدرس ها متفاوت هستند.

اگر این آدرس های سایت خود را ریدایرکت نکنید، گوگل هر کدام را مانند یک سایت مجزا در نظر میگیرد.

(اصلا خوب نیست)

خوشبختانه این امر قابل بررسی و درست کردن است.

کافی است که هر چهار فرمت را در مرورگر خود تایپ کنید.

باید تمام این آدرس های به یک سایت ختم شوند.


اگر آدرسی ریدایرکت نشد، نگران نباشید، کافی است از 301 redirect استفاده کنید.

حال وقت حرکت به سمت قدم چهارم سئو است.

قدم 4 - سرعت سایت خود را افزایش دهید

چند سال قبل گوگل تایید کرد که سرعت لود شدن سایت، یکی از فاکتورهای رنکینگ است.

و اخیرا آپدیت جدیدی را ارائه کرده اند که مسئله سرعت لود سایت را مهم تر از گذشته کرده است.

در اینجا روش افزایش سریع سرعت سایت را می توانید بخوانید.

ابتدا، کد اچ تی ام ال سایت خود را تمیز کنید.

به راحتی می توانید با استفاده از Page Speed Insights مشکلات سایت خود را بیابید.

نکته حرفه ای سئو: فقط پیج اصلی سایت خود را بررسی نکنید. دو تا سه صفحه داخلی سایت خود را نیز بررسی کنید. صفحات بلاگ ، کتگوری های صفحات و غیره.

دوم، تست سرعت سایت انجام دهید.

این نوع تست در واقع صفحه ی شما را لود می کند و مشکلاتی که باعث کندی سایت شده را به شما اطلاع می دهد.

سوم، سایز عکس های سایت را کوچک کنید.

عکس های با کیفیت و حجم بالا، سرعت سایت شما را به شدت کاهش می دهند.

برای همین است که به شما توصیه می کنم حجم عکس های سایت خود را با استفاده از Kraken کمپرس کنید.

نکته حرفه ای سئو: اگر هاست ارزان برای سایت خود استفاده کنید، انتظار نداشته باشید که سرعت بالایی دریافت کنید.

قدم 5 - مشکلات ایندکس سایت را پیدا کنید و آنها را حل کنید.

حال نوبت به مرحله ای رسیده که صفحاتی که گوگل ایندکس نکرده را پیدا کنید.

برای این کار از سرویس گوگل کنسول بهره ببرید.

بخش گزارش "Index Coverage" ، صفحاتی که ایندکس نشده اند را به شما نشان می دهد.

برای اینکه سایت خود را بررسی کنید، یکی از ابزارهای رایگان سئو را به شما معرفی می کنم. Screaming Frog Screaming Frog سایت شما را مانند گوگل پیمایش می کند و به شما اعلام می کند که به چه صفحاتی دسترسی نتوانسته داشته باشد.

 

oindex خورده باشد.

در سایت خودم ، چون نمی خواهم که گوگل هر کامنتی را ایندکس کند، تگ noindex در آن صفحه قرار می دهیم.


 قدم 6 - ترافیک ارگانیک سایت خود را بررسی کنید.

حالا وقت آن است که ببنید چقدر ترافیک ارگانیک Organic Traffic برای سایت خود دارید.

Organic Traffic یعنی ترافیک و بازدیدی که بدون تبلیغ و واسطه برای سایت بوجود می آید. در واقع ترافیک و بازدیدی که بواسطه سئو و محتوای مطالب برای سایت بوجود می آید را ترافیک ارگانیک می گویند.

برای بررسی این فاکتور ، به گوگل آنالیتیکس Google Analytics سر بزنید. و در بخش Acquisition یا اکتساب ، به منو All Traffic رفته و Channels را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Organic Search کلیک کنید.


همانطور که می بینید، می توانید در این بخش میزان دقیق تعداد افرادی که ماه گذشته از سایت شما بازدید کرده اند را مشاهده کنید.


سپس تاریخ را برای 6 تا 8 ماه گذشته تنظیم کنید. حال می توانید بررسی و آنالیز کنید که ترافیک شما روند صعودی داشته یا نزولی.


همانطور که می بینید، ترافیک سایت من به طور تدریجی در چند ماه گذشته در حال افزایش است.

حالا: اگر ترافیک ارگانیک شما بدون تغییر است، یا در حال کاهش، اصلا نگران نباشید.

هدف این مرحله فقط این است که تشخیص دهید در چه جایی قرار گرفته اید.

اصل کار زمانی شروع می شود که شما آنالیز سایت را انجام داده اید و وضع موجود را شناسایی کرده‌اید.

قدم 7 : بهبود و بهینه سازی سئو درون صفحه ای یا On-Page SEO

بحث On-Page SEO خیلی گسترده است.


احتمالا آنقدری وقت ندارید که تک تک صفحات وب سایت خود را بهینه کنید.

خوشبختانه، مجبور هم نیستید.

در عوض کارهای زیر را باید انجام دهید:

5 تا از مهمترین صفحات وب سایت خود را شناسایی کنید.

این صفحات می توانند مشخصات زیر را داشته باشند:

  • بر روی کلمه کلیدی مهمی هدف گذاری شده باشند.
  • نسبت به گذشته ، ترافیک کمتری دریافت می کنند.
  • همین الان هم رنک و رتبه خوبی در گوگل دارند، اما این پتانسیل را دارند که در 5 تای اول باشند.

برای مثال:

اخیرا مقاله ای را در رابطه با راهنمای استفاده از BuzzSumo منتشر کردم.

گذشته از موارد اولیه (شامل مواردی مثل آوردن کلمه کلیدی در عنوان صفحه)، من کار زیادی برای بهینه سازی این صفحه نکردم. 

و چون که با کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل بود ...

 شانس خوبی برای رفتن به بین پنج صفحه اول جستجو را داشت.

حال:

اگر زمان شما کم است و نمی توانید وقت زیادی را صرف بهینه سازی صفحه مورد نظر کنید، بر روی پنج استراتژی زیر تمرکز کنید:

  • کلمه کلیدی مورد نظر را در عنوان متن بیاورید
  • کلمه کلیدی مورد نظر را در بین 100 کلمه ی ابتدایی متن بیاورید.
  • پنج لینک خارجی به صفحه خود اضافه کنید
  • پنج لینک داخلی به صفحه و متن خود اضافه کنید
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

زمانی که این استراتژی ها را رعایت کردید و به انجام رساندید، وقت آن است که به گام هشتم برویم.

قدم 8 : ردیابی رتبه کلمه کلیدی ایجاد کنید

حال وقت آن است که شروع به ردیابی رتبه کلمه کلیدی در SERP انجام دهید.

در حال حاضر میلیون ها ابزار ردیابی رتبه وجود دارند. اما برای من ، بهترین آنها SEMrush است.

چرا؟

SEMRUSH عالیست چون فقط ردیابی کلمات کلیدی را انجام نمی دهد. (اگرچه که این کار را انجام میدهد)


چیزی که در رابطه با SEMrush جالب است این است که به طور اتوماتیک ، کلمات کلیدی که شما در رتبه بندی آن حضور دارید را پیدا می کند. واقعا عالیست.

قدم 9 : بک لینک یا لینک های ورودی خود را آنالیز کنید.

هیچ شکی در آن نیست.

بک لینک ها هنوز هم خیلی مهم هستند.

در واقع، مطالعه ما بر روی 1 میلیون جستجو نشان می دهد که بک لینک ها موثرترین فاکتور رنکینک و رتبه بندی گوگل هستند.


حال زمان آن است که بک لینک پروفایل خود را آنالیز کنید.

به این صورت:

ابتدا، آدرس صفحه اول سایت خود را در یک ابزار بررسی بک لینک وارد کنید.

(من از Ahref برای این مرحله استفاده می کنم. اما شما می توانید از Majestic SEO یا MoZ استفاده کنید)

و گزارشی از لینک های ورودی به سایت خود دریافت کنید.

سپس دامین های ارجاع کننده و صلاحیت دامین ها را بررسی کنید.

دامین های ارجاع دهنده = تعداد سایت هایی که به شما بک لینک می دهند.


از اینکه این عدد خیلی بالاست نگران نباشید. فعلا در حال بررسی این هستید که ببینید کجا قرار دارید و وضعیت فعلی شما چیست. در واقع در حال Benchmarking هستید.

فاکتور دیگر که باید مدنظر داشته باشید، صلاحیت دامین یا Domain Authority است.


هر ابزاری نام خود را برای صلاحیت دامین یا Domain Authority دارد.

برای مثال Ahref به آن Domain Rating می گوید.

اما همه آنها به یک چیز اشاره می کنند.

صلاحیت دامنه به شما می گوید که سایت شما چقدر صلاحیت دارد. این عدد از ترکیب کیفیت و کمیت بک لینک های شما می آید.

در پایان، به لینک های مخرب و سمی نگاه کنید.

برای این کار، به کلمات که با آنها لینک شده اید نگاه کنید.


خوشبختانه در مورد من کلمات Backlinko و Backlinqo.com در لینک ها وجود دارد و اگر برای شما هم همین است، پس اوضاع خوب است.


اما اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی ارجاع شده (مانند SEO blog یا SEO Training company) هستند، این نشان می دهد که لینک های مخرب و سمی دریافت می کنید.

اکثرا بک لینک های شما باید از سایت های واقعی ارجاع شوند.

برای مثال می توانید ببینید که اکثر لینک های من از بلاگ و سایت های جدیدی می آیند که در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ می نویسند.

(که خوب است)

اما اگر دیدید که لینک ها از سایت های مخرب می آیند ، می توانید آنها را Disavow کنید.

نکته ی حرفه ای سئو: لینک های مخرب و اسپم بخشی طبیعی از دنیای لینک ها هستند. برای همین اگر لینک مخربی دریافت کردید، نگران و پریشان نشوید.

قدم 10 - لینک های خراب را تعمیر کنید.

 چند سال قبل گوگل گفت که حواسش به لینک های خراب و شکسته است.


در این گزارش گوگل عنوان کرد که ، لینک های خراب برای تجربه کاربر مناسب نیستند که در نهایت می تواند به کیفیت سئو آسیب بزند.

برای همین در اینجا روش تعمیر کردن لینک های خراب را آموزش می دهم.

ابتدا، صفحات ایراد داری که گوگل نمی تواند ایندکس کند را در سایت خود پیدا کنید.

اطلاعات صفحات ایندکس نشده توسط گوگل را می توانید در گوگل کنسول Index Report پیدا کنید.


اگر صفحات سایت شما ایندکس نشده باشد، ارور Google 404 دریافت می کنید.

برخی مواقع شما به دلیل مشخصی صفحه ای را پاک کرده اید (برای مثال صفحات زامبی زیادی را پاک کرده اید)

اگر اینطور باشد، نیازی نیست که کار دیگری انجام دهید. گوگل در نهایت گزارش کردن این صفحات از بین رفته به عنوان مشکل را متوقف می کند.

اما اگر گوگل نتواند به صفحه ای برسد که شما می خواهید در رنکینگ باشد، این یک مشکل خواهد بود.

مرحله بعد، ابزاری را پیدا کنید که لینک های داخلی و خارجی خراب شده را پیدا کند.

می توانید برای این کار از Ahrefs استفاده کنید.

یا یک ابزار رایگان مانند Broken Link Check

هر دوی این ابزارهای کار می کنند.

قدم 11 - آنالیز و تجزیه و تحلیل رقبا (به انگلیسی Competitor Analysis)

حالا وقت آن است که جاسوسی رقبای خود را انجام دهید. 

این کار را به این صورت انجام دهید.

ابتدا، بهترین کلمات کلیدی رقیب خود را پیدا کنید.

این کار را با استفاده از SEMRush می توانید به راحتی انجام دهید.


نیازی به گفتن ندارد که این کار کلمات کلیدی عالی را برای شما مشخص می کند.

سپس، صفحاتی که برای آن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل هستند را پیدا کنید.

بعد ، مشخص کنید که همه ی آن صفحات چه نقاط مشترکی دارند. از این طریق، می توانید بفهمید که چه نوع محتوایی در این محدوده بهتر جواب می دهد.

برای مثال، اگر به چند صفحه با رنک بالای سایت من نگاه کنید، متوجه می شوید که محتوای من:

  • بیش از 3000 هزار لغت دارد
  • دارای تصاویر ساخته شده است.
  • به تحقیقات ، اطلاعات و جملات گوگل اشاره دارد.
  • بیش از حد پیچیده و علمی نیست.

در آخر، باید بررسی کنید که چه کسی به آن صفحات لینک می دهد.

برای این کار، یک آدرس سایت را در Ahref وارد کنید.


و به لینک هایی که به آن آدرس ارجاع داده اند نگاه کنید.


این به شما می گوید که اینفلوئنسرهای بازار بکر شما کیست. از این طریق شما می توانید به ایجاد رابطه با آنها اقدام کنید.

قدم 12 - محتوای سایت خود را 10 برابر بهتر کنید.

به قدم شماره 7 دقت کنید، که شما 5 صفحه مهم سایت خود را با رعایت اصول سئو بهینه کردید.

حال وقت آن است که محتوای خود را 10 برابر بهتر کنید.

چرا؟

جواب ساده است.

برای اینکه در سال 2018 بتوانید در رنکینگ باشید، محتوای شما باید واقعا عالی باشد.

با در نظر گرفتن این مورد، در ادامه روش بهبود محتوای سایت خود را می خوانید:

1 - معرفی خیلی کوتاه

هیچ کس نمی خواهد متون طولانی را در بخش معرفی صفحه بخواند. مانند شکل زیر:

محتوای سئو نشده

در عوض، متن معرفی صفحه خود را کوتاه و شیرین کنید.

2 - پاراگراف های خیلی کوتاه بنویسید.

مردم، در فضای آنلاین نمی خوانند، بلکه نگاه سرسری می کنند و یا به عبارتی Skim می کنند.

و نوشتن پاراگراف های کوتاه به سرسری خوان ها کمک می کند تا بهتر متوجه مطالب شما شوند.


3 - سعی کنید Subhead زیادی در نوشته های خود داشته باشید.

داشتن Subhead به متن شما کمک می کند تا راحت تر قابل هضم باشد.


از Subhead ها به وفور در محتوای خود استفاده کنید.

4 - از عکس ، فیلم و تصاویر در محتوای خود استفاده کنید.

چند رسانه ای بودن محتوای شما را بسیار جذاب تر می کند.

(همچنین، محتوای تصویری به مردم کمک می کند تا راحتتر متوجه مطالب شوند)

برای مثال، در این پست چک لیست سئو، من از تصاویر بسیار زیادی استفاده کردم.

و به دلیل اینکه محتوای من برای خواندن راحت و آسان است، میانگین زمانی که بازدید کننده ها بر روی صفحات من می گذارند، 5:08 دقیقه است.

قدم 13 - سایت خود را برای سیگنال های UX بهینه کنید.

RankBrain الگوریتم جدید AI گوگل است.

برخلاف الگوریتم های گذشته، RankBrain نحوه تبادل کاربران با سایت شما را اندازه گیری میکند.


این به این معناست که:

امروزه برای بدست آوردن رتبه بهتر در گوگل، نیاز دارید که سایت خود را برای سیگنال های UX بهینه کنید.

به بیان دیگر، محتوای شما باید کاربر را راضی و خشنود کند.

اگر این بهینه سازی را انجام دهید، گوگل رتبه شما را به شدت ارتقا می دهد.

برای مثال:

مدتی پیش متوجه شدم که این صفحه سایتم رنک خوبی در گوگل ندارد.

و وقتی که به محتوای خود نگاه کردم، متوجه شدم که چرا ...

محتوای من به بازدید کننده ها چیزی را نمی داد که که می خواستند "کمپین سئو"

همچنین پست من اسکرین شات های قدیمی زیادی داشت.

خلاصه: چون که محتوای من برای UX Signal بهینه نشده بود، گوگل آن را دفن کرد.

بنابراین من تصمیم گرفتم که محتوای قدیم را اورهال کنم.

به طور مشخص من،

  • مطالعه موردی را با یک راهنمای گام به گام تغییر دادم
  • نکته های کاربردی بیشتری را برای مبتدی ها و دانشجویان سئو ایجاد کردم.
  • از صنایع مختلف مثال های زیادی را اضافه کردم.
  • و بسیاری کار دیگر

د

به دلیل اینکه محتوای من برای رضایت کاربران ایجاد شده بود، صفحه من به سرعت از رنک 15 به رتبه 4 در گوگل صعود پیدا کرد.

و اخیرا به رتبه یک گوگل رسیده است. خیلی حال میده!


 قدم 14 - معماری سایت خود را ساده کنید

معماری سایت بحث ساده ای است.

یعنی چطور صفحات شما سازماندهی شده اند.

آنطور که مشخص است، معماری سایت شما برای سئو بسیار مهم است.

چرا؟

به دو دلیل:

یک، معماری سایت برای موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام صفحات شما را پیدا و سپس ایندکس کند.

وقتی که معماری سایت شما خیلی شلوغ و درهم باشد، گوگل برای پیدا کردن صفحات به مشکل بر می خورد.


اما وقتی معماری سایت شما صفحات را به هم مرتبط کند، گوگل به راحتی می تواند آن صفحات را پیدا کرده و ایندکس کند.


دوم: معماری به گوگل می گویدکه کدام صفحات بر روی سایت مهمترین هستند.

در کل، هرچه صفحه به پیج اصلی نزدیک تر باشد، مهمتر خواهد بود.

سوال اینجاست:

معماری سایت شما باید چطور باشد؟

در ابتدا هم گفتم که نمی خواهم این متن خیلی تکنیکی و پیچیده باشد، برای همین به زبان ساده می گویم.

شکل سایت شما نباید مثل زیر باشد:

نحوه چینش بد سایت

بلکه باید مثل شکل زیر باشد:

چینش مثبت سایت

خیلی فلت و ساده.

یا یک حالت دیگر بیان این مطلب این است. در کل نباید برای رسیدن از صفحه اصلی به پیج مورد نظر، بیش از سه کلیک حرکت کرد.

در برخی موارد، نیاز به یک توسعه دهنده و برنامه نویس دارید تا ناوبری سایت شما را به طور کامل اورهال کند.

اما خودتان می توانید چند لینک درونی ایجاد کنید تا به صفحات دیگر راه داشته باشند.

تا جایی که کاربران بتوانند با سه کلیک به صفحه مورد نظر برسند، شما مشکلی نخواهید داشت.

آموزش سئو : 12 هدف SEO برای سال 2019

  • فاضل احمدزاده

آموزش سئو : 12 هدف SEO برای سال 2019

سئو برای 2019
سال جدید همواره با اهداف جدید همراه است. در سال 2019 باید به دنبال اهداف جدید سئو باشید. خواه این اهداف شخصی باشند و یا به عنوان یک سئو کار حرفه ای مشغول باشید.

از طریق این مقاله، نه تنها با اهداف SEO من در سال 2019 آشنا می شوید، بلکه از اهداف متخصصان SEO که به دنبال آموزش سئو هستند، نیز آگاهی پیدا می کنید.


اهداف استراتژیک و راهبردی سئو برای سال 2019

1 – به دنبال کلمات کلیدی بلند باشید

گرایش بازدیدکنندگان و کاربران اینترنت به سمت جستجوی کلمات کلیدی بلند است، بنابراین سعی کنید عنوان و Keyword خود را با سلیقه کاربران تطابق دهید.

اینها نظرات Christoph Trappe ، مدیر مسئول محتوا در Stamats Communications است.

2 – جلوتر از تکنولوژی های جدید و تاثیر آن بر SEO باشید

یکی از اهداف بزرگ من برای سال 2019 این است که خودم را در مطالعه تکنولوژی های جدید که تاثیر زیادی در آینده دارند، غرق کنم. (بازاریابی دیجیتال یکی از این تکنولوژی ها است)

برای مثال، برنامه دارم تا جایی که می توانم در رابطه با هوش مصنوعی واقعیت مجزای و واقعیت افزوده مطالعه کنم.

Kevin Chow مدیر سئو و نحوه پرداخت دیجیتال می گوید:

" چندین چیز که من دنبال می کنم این است که آیا AI برای برچسب عنوان، متا توضیحات و بینش برای گزارش، یک مبحث است که ما باید به سمت آن حرکت کنیم یا نه"

3 – جستجوی صوتی یا Voice Search را جدی بگیرید

Chow همچنین قصد دارد تا بیشتر از نحوه کار جستجوی صوتی سر در بیاورد چرا که در آینده تقش تعیین کننده ای در سئو خواهد داشت.

Itamar Blauer مدیر دیجیتال مارکتینگ MintTwist نیز همین عقیده را دارد.

او می گوید: 2019 یک سال بزرگ برای سئو SEO خواهد بود. با افزایش دستیار مجازی و جستجو صوتی، دانش پایدار برای موفقیت در این سال حیاتی است.

4 – از تغییرات الگوریتم ها و ترندها آگاه باشید

Blauer معتقد است که دانستن ترندها و آگاهی از جدیدترین الگوریتم های گوگل، فرصتهایی را برای ایده های جدید، محتوای عالی و حتی نتایج بهتر ایجاد می کند.

Taylor Kurtz مالک Crush the Rankings نیز همین عقیده را دارد.

او می گوید: با وجود تغییرات لحظه ای صنعت، نه تنها شناسایی ترندهای پیش رو حیاتی است، بلکه نحوه تاثیر آنها بر صنعت نیز اهمیت بسیاری دارد. خیلی مهم است که چند قدم از دیگر متخصصان سئو پیش باشید. مثلا در آموزش سئو به دنبال بهینه سازی تصاویر برای جستجو باشید چرا که بسیاری از مردم به Google Photo App علاقه نشان داده اند.

5 – کنترل کردن ، سازگاری و دنبال کردن Featured Snippets

Michael Brown Jr. مدیر ارشد سئو در شرکت بازاریابی آنلاین Jellyfish توصیه های بسیاری در مورد بهینه سازی Featured Snippets دارد.

او می گوید: همچنانکه کار املاک و مستغلات سخت تر و سخت تر می شود و با تکامل تلفن همراه و اهمیت آن برای گوگل، روشن است که رتبه بندی مانند گذشته مهم نیست. هدف من در سال 2019، نظارت، انطباق و دنبال کردن Featured Snippets به عنوان فرصت های نوظهور در آینده است.  

Brown می گوید: تئوری من این است که این روش گوگل برای گفتن مردم است که اطلاعات نقش کلیدی در SERPs خواهد داشت و SEO ها باید توجه خود را به ارائه اطلاعات مفید تر هدایت کنند تا بتوان آن را به طور مستقیم در نتایج اول جستجو قرار داد.

با گسترش ابزارهای جمع آوری داد مانند Google Home ، تقاضای بسیاری برای جواب مستقیم از طریق Featured Snippets مانند باکس جواب سریع ایجاد شده است. بخش های پرسش و پاسخ، چگونه ... و پاسخ کامنت ها، همگی به این هدف گوگل کمک می کنند.

6 – سرعت بالا آمدن یا لود پیج را افزایش دهید

Christian Jones مدیر ارشد شرکت BestCompany.com در کلاس ها ی آموزش سئو خود، تایید می کند که اهمیت Page Load Speed بسیار بالا است.

او می گوید: یکی از اهداف بزرگ ما در سال جاری این است که سرعت بارگیری همه صفحات ما را تا کمتر از 4 ثانیه افزایش دهیم. ما قصد داریم این کار را از طریق بهینه سازی تصویر، به حداقل رساندن درخواست HTTP و کاهش تعداد پلاگین ها و پیکسل ها در سایت انجام دهیم.

7 – به لینک های سایت توجه بیشتری کنید

Kurtz متخصص سئو در Travelblogger معتقد است که آژانس ها باید ممیزی بیشتری روی لینک های خود داشته باشند (به طور مثال 2 تا 3 بار در سال)

او می گوید: من خودم یک بلاگ مسافرتی دارم و سال 2019 سالی است که باید لینک های خروجی از سایت را بیشتر بررسی کنم. تمرکز بیشتر من بر لینک های خروجی از سایتم است که خراب شده اند.

8 – SEO را هرچه بیشتر به CRO مرتبط کنید

Jim Knapp مالک Jk Strategies به این نکته اشاره می کند که SEO و بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO باید با هم هم راستا باشند.

او می گوید: با تجربه ای که در این سال ها از کار کردن با کسب و کارهای کوچک بدست آورده ام، به نظر می رسد که SEO بدون CRO مانند این است که گروهی از مردم را به جشنی دعوت کنی، و بعد چیزی برای آنها فراهم نکنی!

سئو با برنامه ریزی

اهداف تخصصی سئو برای سال 2019

9 – تمرکز بر برند شخصی Personal Branding

Bill Hartzer مشاور سئو و نام دامنه شرکت مشاوره Hartzer می گوید:

در حالی که بازاریابان دیجیتال برای آژانس خود کار می کنند و کار خود را بر روی آنها انجام می دهند، نباید که نام تجاری شخصی خود را فراموش کنند.

من تغییرات صنعت بازاریابی دیجیتال را در 15 سال گذشته دیده ام و داشتن یک نام تجاری قوی شخصی به شما این امکان را می دهد که وقتی صنعت تغییر می کند همیشه به سمت بالا بروید. برای ساخت نام تجاری شخصی خود، مطمئن شوید که حساب های رسانه های اجتماعی خودتان را داشته باشید (اکانت های اینستاگرام و تلگرام و ... برای شرکت دیگری است. اما وبسایت رسانه ای است که برای خودتان است).

بر روی نوشتن، صحبت کردن و شبکه سازی کار کنید. وب سایت شخصی خود را با نام دامنه خود ایجاد کنید.

10 – سازماندهی شده تر از گذشته اقدام کنید

Hartzer می خواهد که امسال نسبت به سال گذشته سازماندهی شده تر اقدام کند.

چون بیزنس خودم را دارم، به صورت سازماندهی شده عمل می کنم. اما همیشه چیزی وجود دارد که بتوانم بر روی آن کار کنم و پیشرفت کنم. لیست اهداف روزانه ، هفتگی و حتی سالانه برای خود درست می کنم.

11 – مشتریان خود را خشنود کنید

Kurtz در نظر دارد که امسال رضایت مشتریان خود را به عنوان یک هدف در نظر بگیرد.

Daria Khmelnitskaya ، کارشناس سئو و رنکینگ موتورهای جستجو این نظر را دارد که اهداف تخصصی باید با اهداف بیزنس و پروژه گره بخورند.

او می گوید: در این مورد شما از همکاران و مدیریت خود کمک بیشتری خواهید گرفت. و هدف هر ساله متخصصان سئو- انجام اشتباهات بیشتر و یادگیری از آنها برای کسب تجربه بیشتر باید باشد.

12 – داستان بهتری به مشتریان خود بگویید

این هدف در حوزه های مختلف و متنوعی کاربرد دارد.

·         من می خواهم که داستان بهترین از نحوه کمک سئو به مشتریان بگویم. من می خواهم نشان دهم که چطور سئو، کسب و کارها را در رسیدن به فروش بیشتر یاری می کند.

·         به عنوان یک مدرس و مشاور، من می خواهم که توانایی خود را در گفتن داستان بالا ببرم تا بتوانم پیام های عمق به شنوندگان انتقال دهم.

حال زمان آن است که اهداف خود را تعیین کنید و مصصم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو گام بردارید.

خواندن اهداف سئو برای سال 2019 به شما این فرصت را می دهد که لیستی از هدف های متخصصان SEO داشته باشید و آن را دنبال کنید.

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی

  • فاضل احمدزاده

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی

اشتباه رایج سئو

اولین نکته ای که هر سئو SEO کار با آن آشنا می‌شود، پیدا کردن کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در متن محتوای سایت می باشد.

اما برخی افراد با زیاده روی و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (به انگلیسی Keyword Stuffing) ، بیشتر به سایت خود ضربه می زنند تا آنکه بتوانند کمک کنند.

آنالیز کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوا ، اقدامی کلیدی است چرا که موتورهای جستجو طوری طراحی شده اند که کلمات کلیدی را به عنوان ورودی دریافت کنند و نتایج مربوط را به بازدیدکنندگان نشان دهند.


چرا افزودن بیش از حد کلمات کلیدی در متن مخرب است؟

کار موتورهای جستجو ارتباط بین مخاطب و بهترین محتوای وب سایت است و برای این مهم از الگوریتم های پیشرفته استفاده می‌کنند. اگر محتوا به منظور استفاده مخاطب انسانی نوشته نشده باشد (برای گول زدن موتور جستجو نوشته شده باشد) ، الگوریتم های جستجو این محتوا را به عنوان اسپم شناسایی کرده و از نتایج جستجو حذف می کنند.

Keyword stuffing یکی از تکنیک های کلاه سیاه Black hat است که بر ضد سئو عمل می کند.

از کجا بدانیم که در حال انجام Keyword Stuffing هستیم؟

در بحث بهینه سازی محتوا ، مفهومی وجود دارد به عنوان چگالی کلمه کلیدی یا Keyword density. به عنوان مثال اگر محتوای شما 450 کلمه است، کلمه کلیدی در متن باید حداکثر 5 بار به کار برده شده باشد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه یوست Yoast به شما می گوید که چگالی کلمه کلیدی در حد معقول است یا فراتر از میزان استاندارد.

مثال Keyword Stuffing : اگر قرار است صفحه ای را بهینه سازی کنید که برای فروش لوازم خانگی و جاروبرقی مورد استفاده قرار بگیرد، و کلمه کلیدی مورد نظر شما "خرید ارزان جاروبرقی" است، نباید در هر خط متن ، عبارت "خرید ارزان جاروبرقی" را وارد کنید. به عنوان مثال یک پاراگراف بد را ببیند:

" اگر خرید ارزان جاروبرقی را مد نظر دارید، با مراجعه به سایت لوازم خانگی، می توانید خرید ارزان جاروبرقی را انجام دهید. خرید ارزان جاروبرقی برای هر خانواده ای ضروری است و اکثر زوج های جوان به دنبال خرید ارزان جاروبرقی هستند. راستی یادم نبود، آیا به خرید ارزان جاروبرقی اشاره کردم؟!"

مثال خوب:

"مصرف کنندگان جاروبرقی در ایران دو دسته هستند. یک گروه به دنبال کیفیت هستند و به قیمت اهمیت نمی دهند. به عنوان مثال، هنگامی که این افراد به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می کنند، قبل از قیمت از کارایی ، گارانتی و کیفیت محصول می پرسند. اما دسته دوم، قبل از هر چیزی به دنبال قیمت ارزان هستند. آنها وقتی که به فروشگاه مراجعه و یا در سایت های فروش لوازم خانگی جستجو می کنند به دنبال خرید ارزان جاروبرقی هستند. "

دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی باید 2% یا کمتر باشد. یعنی تعداد کلمات کلیدی ظاهر شده در متن تقسیم بر تمام کلمات متن ضربدر صد.

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

  • فاضل احمدزاده

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

این مطلب ترجمه نوشته اخیر نیل پتل ( نابغه دیجیتال مارکتینگ و سئو ) است.

کسب درآمد از ویلاگ نویسی

وقتی که اولین وبلاگ خود را در سال 2005 راه انداختم ، یک پستی در تاریخ 4 جولای همان سال نوشتم که الان موجود نیست چون واقعا افتضاح بود!

عنوان پست بود "برنده شدن در جنگ بازاریابی موتورهای جستجو"

طول آن مطلب 412 لغت بود، و هیچ عکس و لینک خارجی در آن بکار نرفته بود. واقعا مطلب بیخودی بود و هیچ چیزی را آموزش نمی داد.

اما می دونید چی شد، در آن زمان، همان پست مسخره ، خیلی هم محبوب بود!

در آن زمان تعداد زیادی وبلاگ وجود نداشت که من بخواهم با آنها رقابت کنم. در حال حاضر بیش از 440 میلیون وبلاگ وجود دارند که در سال 2011 این عدد چیزی حدود 173 میلیون بود. در سال 2005 فضای نت خیلی کوچک بود و تعداد کل وب سایت ها 64 میلیون بود.

به بیان دیگر، اولین پست وبلاگ من خیلی خوب بود چون چیزی شبیه آن نبود. مردم فقط خوشحال بودند که چیزی را در فضای آنلاین بخوانند، حتی اگر مطلب واقعا چیزی برای گفتن نداشت.

اما با گذشت سالیان، وبلاگ نویسی تغییر کرده است. چیزی که در سال 2005 به عنوان وبلاگ شناخته می شد، امروزه تغییر کرده است.

وبلاگ در گذشته چطور بود

وبلاگ در گذشته جایی بود که شما اطلاعات شخصی را با جهان به اشتراک می گذاشتی. از عکس مکان های دیدنی که سفر کرده اید گرفته تا نوشتن در مورد غذایی که خورده اید. حتی بعضی افراد در مورد زندگی خصوصی خود نیز می نوشتند.

در سال 2005، شبکه های اجتماعی مشهور نبودند. فیس بوک در سال 2004 به راه افتاد، اما چیزی شبیه الان نبود. سایت هایی مانند MySpace تمرکز اصلی شان موزیک بود.

همچنان که شبکه های اجتماعی متحول شدند، مردم فهمیدند که اشتراک مطالب شخصی در فضای فیسبوک و اینستاگرام راحتتر از نوشتن یک وبلاگ کامل است.


شکل رشد اینستاگرام نسبت به اسنپچت

بیش از 250 میلیون نفر روزانه کارهای شخصی خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارند. کافیست برای چند ثانیه به موبایل خود نگاه کنید. به همین سادگی!

اینطور به قضیه نگاه کنید، اگر روزی می خواستی دوست خود را از احوال خود باخبر کنی، راحتتر بود که چند عکس جدید در فیسبوک بگذاری یا یک پست وبلاگ بنویسی؟

البته که آپلود چند عکس در فیسبوک راحتتر است. برای همین است که فیسبوک انقدر محبوب است.
به همین دلیل، مردم تمرکز خود را بر روی اینستاگرام ، فیسبوک ، توئیتر ، لینکدین و اسنپ چت گذاشتند تا اینکه به وبلاگ نویسی بپردازند.

خب چرا مردم هنوز وبلاگ تولید می کنند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بلاگ ها در حال محبوب تر شدن هستند. همانطور که در بالا اشاره کردم، امروزه بیش از 400 هزار وبلاگ در جهان وجود دارند.

مهمترین دلیل افزایش محبوبیت بلاگ ها این است که شما مصرف کننده نهایی هستید و از محتوای بلاگ ها استفاده می کنید.

فقط در ایالات متحده ، 42.23 درصد مردم از سن 18 تا 49 ، مشغول خواندن وبلاگ هستند.

و چون مردم می خواهند که بلاگ بخوانند، گوگل چاره ای ندارد تا آنها را رتبه بندی کند.

میانگین کلمات موجود در پست هایی که در صفحه اول گوگل هستند، 1890 لغت است.

جایگاه در گوگل

دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما را ترغیب به ساخت بلاگ کند، اما این را از کسی بشنوید که 13 سال است هر هفته یک پست وبلاگ منتشر می کند، عمده دلایل وبلاگ نویسی ، موارد زیر هستند:

1 – شما می توانید تراکم بازدید مطلب خود را کنترل کنیدشبکه های اجتماعی ، به نوعی شما را محدود می کنند که چه میزان افراد مطالب شما را ببینند. اما از طریق بلاگ ، شما کنترل بیشتری بر روی افزایش بازدیدکنندگان خود دارید. می توانید ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید، تا آنها را به خواندن مطلب جدید دعوت کنید. یا می توانید از طریق الگوریتم های سئو ، رنک سایت خود را بالا ببرید. در کل، ایجاد ترافیک برای وبلاگ ساده تر از ایجاد ترافیک برای شبکه های اجتماعی است، چرا که بیش از یک منبع افزایش ترافیک وجود دارد.

2 – آگهی های پولی گران هستند. میزان درآمد گوگل از Ad های خود در سال 2005، 6 میلیارد دلار بود و در سال 2017 به 95 میلیارد دلار رسیده است. با افزایش روزانه نرخ آگهی ، به عنوان یک بیزنس اینترنتی ، راهی ندارید به جز یافتن کانال های دیگر افزایش ترافیک. وبلاگ یکی از بهترین انتخاب هاست، چراکه موتور جستجوی گوگل عاشق محتوای متنی است. کافیست به ویکی پدیا نگاهی بیاندازید. Wikipedia در صفحه اول اکثرا کلمات جستجو شده در گوگل است و میزان بازدید آن در ماه به 5.4 میلیارد رسیده است.

3 – بازاریابی رویکری همه جانبه اتخاذ کرده است. در حال حاضر میزان وبسایت های ثبت شده در فضای نت به 1.966.926.408 رسیده است. در سال 2005 این عدد فقط 64.780.617 تا بود. این نشان از افزایش 2.7 درصدی است. این نشان می دهد که بیزنس شما در فضای آنلاین در شرایط رقابتی تری قرار دارد. چرا شخصی باید شما را به جای رقیبتان انتخاب کند؟ خب، برندینگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. اگر مشتری صدا یا تصویر شما را 7 بار ببیند، احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کند. وبلاگ یکی از آن هفتگانه را بوجود می آورد.

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

از آنجاییکه سایت های بیشتری در فضای آنلاین هستند، سئو رقابتی تر شده است. افراد بیشتری از گوگل استفاده می کنند، و همگی عبارت های محبوب را جستجو می کنند.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی " آموزش سریع مکالمه انگلیسی" را جستجو کنید، بالغ بر 2 میلیون و دویست هزار سایت در گوگل لیست می شوند.

همینطور که افراد بیشتری در فضای آنلاین به جستجو می پردازند، اینطور نیست که کلمات کلیدی جدید ایجاد شوند، بلکه کلمات محبوب گذشته ، محبوب تر می شوند.

به خاطر همین است که کشاندن افراد به سایت خود سخت تر شده است، چراکه شرکت های رقیب تلاششان بیشتر شده است.

همانطور که سئو رقابتی تر شده است، شما انتخابی ندارید، به جز اینکه به آن به چشم یک بیزنس و تجارت نگاه کنید. ایجاد محتوا نیاز به زمان و پول دارد. تبلیغ محتوا نیازمند پول و زمان است. زمانی که آن بازدید کننده ها را به دست آوردید، زمان و پول بیشتری می برد تا آن بازدید کننده ها را به مشتری تبدیل کنید.

به بیان دیگر ، چونکه سئو خیلی رقابتی شده است، هزینه بیشتری باید صرف آن شود.

از سه وب سایتی که دارم یعنی آموزش زبان انگلیسی ، فروشگاه فشن و استایل و فروش لوازم خانگی ، سایت English Partner است که به جذب بیشتر مخاطب می پردازد. چون زمان بیشتری برای ایجاد مطلب و محتوا برای آن صرف می کنم.

نتیجه :

من شما را به ایجاد وبلاگ و وبلاگ نویسی ترغیب نمی کنم. اما معتقدم که اکثر شرکت ها باید یک بلاگ داشته باشند. و اگر شما ندارید، همین الان دست به کار شوید.

بلاک تنها راهی است که می تواند شما را در رنک گوگل بالا بیاورد و ترافیک بیشتری برای شما ایجاد کند. بدون اینکه هزینه تبلیغات گوگل بپردازید.

اگر می خواهید که وبلاگ نویسی را شروع کنید، بدانید که وبلاگ دیگر یک بلاگ نیست، بلکه باید مانند بیزنس با آن رفتار کنید. اگر این قصد را ندارید، بهتر است بلاگ نویسی را شروع نکنید.

در اینجا 3 گام برای شروع بهتر وبلاگ نویسی به شما می گویم:

1 – تمرکز بر روی محتوای عالی و به طور ثابت داشته باشید

نباید نوشتن شما به یک یا دو مطلب عالی ختم شود. باید به طور مداوم عالی باشید. بازار خیلی رقابتی شده است، دیگر نمی توانید مانند سال 2005 من، پست 400 لغتی بنویسید. الان دیگری بازاری وجود ندارد که رقابتی نباشد، پس باید محتوای عالی تولید کنید. اگر زمان برای نوشتن ندارید، یک متخصص تولید محتوا استخدام کنید.

2 – محتوای خود را ترویج دهید

بعد از اینکه محتوای خود را نوشتید، باید آن را ترویج دهید. ترویج محتوا آسان نیست اما در مطلب دیگری در 4 مرحله آن را به شما توضیح خواهم داد. کافی است آن موارد را رعایت کنید.

3 – کسب درآمد را در مرحله آخر دنبال کنید.

بسیاری از وبلاگ نویسان درگیر درآمد زایی و کسب درآمد هستند. آنها فکر می کنند که با افزایش بازدید کننده، درآمدشان نیز باید افزایش پیدا کند. اما گارانتی برای این مسئله وجود ندارد. روش هایی وجود دارد که می توان بازدید کننده را به مشتری بالقوه و سپس به خریدار تبدیل کرد.

حال نظرتان در مورد وبلاگ نویسی چیست؟ آیا می خواهید که با جدیت آن را دنبال کنید؟

آموزش سئو و مدیریت محتوا
تکنیک های جدید سئو
بهترین مقالات سئو SEO
دیجی سئو
ترفندهای SEO
ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
دانلود مقالات بهینه سازی سایت