دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

نحوه استفاده از هنر داستان سرایی برای افزایش نتایج بازاریابی محتوا

  • فاضل احمدزاده

نحوه استفاده از هنر داستان سرایی برای افزایش نتایج بازاریابی محتوا

داستان گویی برای بهبود سئو سایت

داستان سرایی یا استوری تلینگ یکی از تکنیک های عالی بازاریابی محتوا یا Content Marketing است که منجر به افزایش بازدید سایت در گوگل می شود.

گفتن داستان باعث افزایش بازدید سایت و افزایش فروش می شود

بدون داستان ، فروش هم اتفاق نمی افتد.

فکر می کنید که جمله بالا خیلی اغراق آمیز است؟ من اینطور فکر نمی کنم.

در واقع، آریانا هافینگتن می گوید”مردم به داستان توجه می کنند، نه آمار و ارقال و تحلیل، و بازاریابان باید در هنر داستان پردازی (انگلیسی Storytelling) خبره شوند.

آمار نشان می دهد که داستان سرایی می تواند نرخ تبدیل را تا ۳۰ درصد افزایش دهد!

حتی متخصصان بازاریابی تجارت با تجارت یا B2B نیز معتقدند که استراتژی داستان پردازی می تواند فروش آنها را تا ۶۲% افزایش دهد.

جادوی داستان سرایی برای افزایش فروش چیست؟

این مطلب با هدف بررسی دقیق دلیل تاثیر گذاری داستان پردازی به عنوان یک ابزار بازاریابی محتوا ارائه می شود.

همچنین روش های عملی مشترکی را که بازاریابان محتوا به کار می گیرند تا باعث افزایش چشمگیر نرخ تبدیل آنها شود ، توضیح می دهم.

چرا Storytelling؟

داستان گویی بخشی از چارچوب انسانی است.

تاریخچه داستان گویی به ما کمک می کند تا بدانیم که در طول قرن ها چطور اطلاعات ارزشمند را منتقل می کرده ایم.

اجداد ما باهوش بودند. آنها می دانستند که چیزی در مورد قدرت استفاده از داستانها برای انتقال اطلاعات به مخاطبان وجود دارد و آنها بیشترین استفاده را از آن کردند.

به همین دلیل در بسیاری از فرهنگ ها داستان ها بسیار محبوب بودند. و در کتاب های مقدس ، خدا نیز برای تفهیم مطالب مهم از داستان استفاده می کند.

خب چه چیزی داستان سرایی یا استوری تلینگ را انقدر قوی می کند؟

داستان ها ایجاد ارتباط محتوا با افراد را راحت تر می کنند.

(در نتیجه بازدیدکنندگان سایت بیشتر درگیر مطالب می شوند)

داستان یکی از تکنیک های سئو برای افزایش میزان بازدید از سایت است.

چرا؟

داستانی که به خوبی گفته شود، تصویر ذهنی در فکر مخاطب هدف (Target Audience) ایجاد می کند و باعث می شود تا گفته‌های شما را به راحتی بپذیرند.

مثلا به این داستان توجه کنید: “من یک سگی داشتم که هر وقت صبح بیدار می شدم، می دیدم که از هیجان در حال تکان دادن دمش بود”.

الان ذهن شما تصویر این سگ را ساخته و شما برای لحظه ای نمی توانید آن را از ذهن خود دور کنید.

دست خود ما نیست. ذهن ما اینطور کار می کند و مدام در حال تصویر سازی است.

داستان گویی برای سئو سایت

فروش محصول یا خدمات با تصویر سازی

پس وقتی که می خواهید در مورد ویژگی محصول یا خدمات در سایت صحبت کنید، آن را به صورت داستان برای خواننده بیان کنید، و مطمئن باشید که هر چه داستان شما بهتر باشد، تصویر بهتری از محصول در ذهن بازدید کننده نقش خواهد بست.

داستان گویی Storytelling چطور بازاریابی محتوا را دگرگون کرد؟

حال تصور کنید که این قدرت داستان را در انواع محتوا لحاظ کنیم.

به عنوان بازاریابان محتوا، ما به طور مداوم به دنبال راه هایی هستیم تا محتوایی ایجاد کنیم که بتواند به طور موثری با مخاطب هدف تعامل کند و نتایج مناسب را بدست آورد.

نتایج مورد نظر از داستان سرایی

کریس حداد Chris Haddad یک نمونه عالی برای این مطلب است. او با استفاده از تکنیک داستان سرایی، میزان مشتریان خود را ۴۰۰% افزایش داد.

به همین سادگی!

کریس حداد چطور این کار را انجام داد؟

کریس محصولات آموزشی را می فروخت که به زنان آموزش می داد چطور شریک عالی زندگیشان را جذب کنند.

در ابتدا، صفحه فرود Landing Page محصول او فواید خرید این محصول را توضیح می داد.

این صفحه فرود برای کریس ۲% فروش به همراه داشت. خوب نبود!

پس کریس استراتژی خود را تغییر داد.

به جای لیست کردن فواید محصول، او شروع به گفتن داستان همسرش کرد که چطور کریس را شیفته خودش کرده بود.

همین تغییر کوچک باعث شد تا میزان فروش کریس ۸% افزایش پیدا کند.

۳ روش استفاده از داستان در محتوای سایت

کریس فقط یکی از نمونه هایی است که توانستند یا یک تغییر ساده و استفاده از Storytelling، فروش خود را چند برابر کنند.

حال که از میزان اهمیت داستان آگاهی پیدا کردید، چند روش برای استفاده از داستان در محتوا را برای شما می گویم.

۱ – اجازه بدهید مشتریان شما داستان خود را از تجربه محصول شما بگویند

وقتی یک مشتری ، تجربیات خود را در مورد محصول ، خدمت یا برند شما با دیگران به اشتراک می گذارد، تاثیر عالی بر تصمیم گیری مخاطب هدف Target Audience خواهد داشت.

دی جی کالا از همین قابلیت استفاده می کند و میزان فروش خود را افزایش می دهد

متشریان تجربه استفاده از محصول را در زیر آن می نویسند. چه خوب چه بد!

۲ – مشتری مورد علاقه خود را قهرمان کنید

آیا می دانستید که می توانید با استفاده از داستان، باعث شوید تا مخاطب هدف شما نقش بیشتری در استفاده از محصول یا خدمت شما داشته باشد؟

هر داستانی یک قهرمان دارد. و بیشتر مواقع همه عاشق قهرمان داستان هستند.

شما می توانید یک داستانی درست کنید که سفر مشتری را برای حل شدن مشکلش به تصویر بکشد.

این مشتری ، قهرمان داستان شماست.

برای اینکار نیاز است که تمرکز را از خودتان و تجارت تان بردارید و کاملا جای مشتری فکر کنید.

شما تنها یک دوست هستید در راستای موفقیت آنها، نه کسی که “اصل کار” را انجام داده و باعث موفقیت مشتری شده است.

سایت دوست انگلیسی از همین روش برای کمک به مشتریان خود برای نوشتن رزومه انگلیسی و انگیزه نامه تحصیلی استفاده می‌کند.

۳ – بازدیدکنندگان سایت را در سفر خود همراه کنید

دست بازدید کننده سایت خود را بگیرید و آنها را در سفر راهنمایی کنید.

شما می توانید آنها را به سفرهای مختلفی ببرید.

شما می توانید آنها را از طریق مشکلی که دارند به سفر ببرید و مسیر راه حل مشکلاشان را به آنها نشان دهید.

همانطور که آنها شما را در این مسیر دنبال می کنند، ممکن است در طول مسیر متوجه شوند شما کسی هستید که می تواند آنها را در حل مشکلشان کمک کند.

یک روش دیگر این است که آنها را از طریق داستان خودتان همراه کنید.

  • خودتان چطور بیزنس را شروع کردید و چرا؟
  • با چه مشکلاتی مواجه شدید و چطور آنها را حل کردید؟

اشتراک این داستان باعث می شود که بازدید کننده نیز همزاد پنداری کند و مشکل شما را مشکل خودش ببینید و به دنبال راه چاره باشد.

نتیجه گیری داستان نویسی برای افزایش بازدید سایت

Storytelling یک ابزار قدیمی برای جلب توجه خواننده و بازدید کنندگان است.

حال که با قدرت داستان گویی و داستان نویسی آشنا شدید، می توانید از این تکنیک ساده در محتوای خود استفاده کنید.

بنابر Brian Eisenberg “اگر می خواهید بازاریابی محتوا را به طور موثر دنبال کنید، هنر داستان نویسی را در حد عالی یاد بگیرید. حقایق می گویند، داستان می فروشند”.

تمرین بسیار زیادی نیاز است تا یک داستان سرا شوید، اما ارزش آن را در آینده متوجه خواهید شد.

  • نمایش : ۸۵۵
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت