دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

5 گام ساده سئو برای افزایش بازدید سایت در گوگل

  • فاضل احمدزاده

5 گام ساده سئو برای افزایش بازدید سایت در گوگل

5 گام ساده سئو

این روزهای تقریبا همه درگیر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل (سئو SEO) هستند.
شما هم باید در این زمینه آگاهی داشته باشید تا در این رقابت عقب نمانید.

مشکل اینجاست که ممکن است ندانید دقیقا از کجا شروع کنید و پس از مدتی در مسیر افزایش بازدید سایت در گوگل ، دچار دلسردی شوید.

مباحثی مانند چگالی کلمه کلیدی Keyword Density ، بک لینک Back Link ، معماری لینک Link Architecture و غیره زمان زیادی برای مطالعه نیاز دارند.

اگر کارشناس یا مدیر بازاریابی دیجیتال هستید، لازم نیست که تمام کارهای سئو و نوشتن محتوا را خودتان انجام دهید. بهتر است این کارها را به یک کارشناس خبره سئو بسپارید.

در ادامه 5 گام ساده و بسیار مهم سئو


5 گام عملی و ساده را برای افزایش بازدید سایت در گوگل را خواهیم آموخت تا سایت ما برای مشتریان قابل جستجو باشد.

1 - هدف خود را روی افرادی بگذارید که به دنبال شما هستند Targeting


ممکن است که برای کلمات کلیدی خیلی محبوب نتوانید سایت یا وبلاگ خود را بالا بیاورید، ولی حداقل می توانید در بین نتایج جستجو، با کلمات سطح پایین تر قرار بگیرید (کلمات کلیدی بلند را انتخاب کنید که مشتریان دقیقا همان را در گوگل تایپ می کنند).

ممکن است مشتریانی باشند که شما را در نمایشگاه دیده اند، یا در مورد شرکت شما شنیده اند اما نمی توانند شما را پیدا کنند.

یا اینکه آنها یکی از محصولات شما را می خواهند بخرند و به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد محصولات شما هستند.

در هر کدام از موارد بالا، مشتریان به احتمال زیاد از جستجوی گوگل Google استفاده خواهند کرد و یقینا کلمات کلیدی Keywords های جنرال را جستجو نخواهند کرد.

مشتریان به دنبال شما ، شرکت شما و محصول شما هستند. همه این موارد نیازمند کلمات کلیدی منحصر به فرد unique keywords هستند.

به عنوان مثال اگر مدرس زبان هستید یا سایت آموزش زبان دارید، ممکن است به راحتی نتوانید برای کلمه کلیدی "آموزش انگلیسی" در رنک بالای گوگل قرار بگیریدف اما می توانید سایت خود را به راحتی برای کلمه کلیدی "آموزش مکالمه کاربردی انگلیسی در تهران" در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و بازدید سایت خود را بالا ببرید.

خب چطور این کلمات کلیدی با رقابت کمتر را پیدا کنیم و سایت خود را بهینه کنیم؟

آموزش گام دوم را بخوانید.

2 – برای پیدا کردن کلمه کلیدی وقت بگذارید


کارشناسان سئو SEO Specialists برای انتخاب و تحلیل کلمات کلیدی از ابزارهای قوی و گرانی استفاده می کنند اما با این استراتژی، ما دیگر نیاز به عالی بودن نداریم. ما فقط به مردم کمک می کنیم که ما را پیدا کنند.

اگر می دانید که مشتریان شما با چه عبارتی قرار است شما را در گوگل پیدا کنند، درنگ نکنید و همین الان یک مطلب با همان کلمات کلیدی بنویسید و در سایت آپلود کنید.

اما اگر نمی دانید که مشتریان شما از چه عباراتی استفاده خواهند کرد، بهتر است لیستی از چند کلمه کلیدی را در مطالب خود بگنجانید.

به عنوان مثال برای کلمه کلیدی رزومه انگلیسی، می توانید از عبارات زیر استفاده کنید.

3 – تگ عنوان مطالب خود را بهینه کنید

تگ عنوان یا Title Tag چیست؟

تگ عنوان ، در واقع همان عنوان صفحه مطلب شما است. تگ عنوان در نوار بالای مرورگر و در بخش آبی دیده می شود.

تگ عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای سئو می باشد.

ساده ترین راه برای نوشتن تگ عنوان این است که یک کلمه کلیدی و چند عبارت توصیفی را در آن بگنجانید تا به بازدید کننده سایت بگویید که این صفحه در مورد چیست. برای مثال:


آیا فکر می کنید که با این عبارات می توانید بازدید کنندگان سایت خود را به شدت افزایش دهید؟

نه، اما شانس خوبی دارید که عبارت مناسبی را به بازدیدکنندگان فعلی سایت خود نشان دهید. در واقع فقط سایت خود را برای آنها بهینه می کنید.

4 – محتوای خود را بهینه کنید

حال که تگ عنوان صفحات سایت خود را بهینه کرده اید، چند لغت مشابه را نیز به محتوای صفحات و سایت خود اضافه کنید.

توجه داشته باشید که اسیر مشکل چپاندن کلمات کلیدی در محتوا Keyword Stuffing نشوید.

همچنین بازدیدکنندگان سایت شما نیز به دنبال محتوای با معنی هستند. اگر متوجه شوند که فقط برای گوگل و استراتژی سئو مطلب می نویسید، سایت شما را در کسری از ثانیه ترک خواهند کرد.

بهترین مکان ها برای اضافه کردن کلمات کلیدی ، عناوین و زیر عناوین هستند. پس از آن می توانید تعدادی از کلمات کلیدی را نیز در محتوای خود قرار دهید.

فراموش نکنید که از کلمات کلیدی بلند متنوع long-tail keywords هم در محتوای خود استفاده کنید.

5 – تگ های متا را اضافه کنید.

آخرین قدم اضافه کردن تگ های متا است.

چرا این قدم جز آخرین قدم های سئو است؟ چون متا تگ ها Meta Tags مانند سابق وزن بالایی در موتورهای جستجو ندارند.

خوب است که از آنها استفاده کنید اما در رنک سایت شما خیلی تاثیر ندارند.

سعی کنید در بخش توصیف متا Meta Description ، کلمات و عبارات مرتبط را قرار دهید.

توصیف متا باید برای مردم و بازدیدکنندگان نوشته شود و نه برای موتورهای جستجو. برای تشویق مردم به بازدید سایت، این بخش باید به طور جذابی نوشته شود.

اگر می توانید در این بخش کلمات کلیدی را قرار دهید، اما سعی کنید که مطالبی را بنویسید که باعث فکر کردن افراد شود.

تعداد کاراکترهای Meta Description در گوگل در حال حاضر 150 کاراکتر است.

سعی کنید که عبارات توصیف متا جذاب باشند، حتی اگر عبارات مربوط به سئو SEO در آنها نباشد.

آیا آموزش های بیشتری در مورد سئو SEO وجود دارد؟

بله! شما تازه اول راه هستید. آموزش های بسیار دیگری وجود دارند.

کافی است به لیست مطالب دی جی سئو مراجعه کنید.

  • نمایش : ۵۲۷
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت