دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

راهنمای گام به گام افزایش بازدید گوگل و بهینه سازی سایت

  • فاضل احمدزاده

 

راهنمای گام به گام افزایش بازدید گوگل و بهینه سازی سایت

راهنمای گام به گام سئو

داشتن بهترین رنکینگ گوگل و افزایش بازدید سایت ، در بیزنس های آنلاین اوج موفقیت است.

بر اساس مطالعه ای که توسط موسسه Infront Webworks انجام شده، اولین پیج نشان داده شده در جستجوی گوگل ، 95 درصد ترافیک و بازدید کلمه کلیدی را از آن خود می کند. پیج های دیگر فقط سهم 5 درصدی دارند!

برای افزایش بازدید جستجوی گوگل ، با افراد زیادی – متخصصان و تازه کاران – صحبت کرده ام و از آن ها پرسیده ام که چطور می توان رنکینگ سایت در گوگل را افزایش داد.

چطور بازدید سایت خود را افزایش دهیم

پس از سال ها مطالعه در زمینه بهینه سازی سایت برای گوگل یا سئو SEO ، امیدوارم بودم که بتوانم بگویم ، یک دکمه جادوی برای افزایش بازدید گوگل وجود دارد، اما متاسفانه اینگونه نیست.

سئو نیاز به استقامت ، کسب دانش مداوم و خلاقیت دارد. چون الگوریتم های گوگل مدام در حال به روز رسانی هستند.

درست است که جادویی وجود ندارد، اما اقداماتی هست که می توان با انجام آن به اوج قله ی نتایج جستجوی گوگل رسید.

در ادامه با آموزش قدم به قدم سئو از سئوی درون صفحه On-Page SEO تا قوانین جدید و نحوه بهینه سازی سایت برای خزنده‌های گوگل به شما کمک خواهم کرد تا فروش آنلاین و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

قدم اول : الگوریتم رنکینگ گوگل را بشناسید

من می توانستم خیلی سریع به آموزش استراتژی های سئو بپردازم تا در سایت استفاده کنید، اما

می خواهم که برای موفقیت های بلند مدت آماده شوید تا اگر آپدیت جدیدی در الگوریتم گوگل صورت گرفت ، به طور ناگهانی از طرف گوگل تنبیه نشوید.

مدیران گوگل Gary Illyes و John Mueller تایید می کنند که گوگل به طور مداوم در حال تغییر الگوریتم های خود است و جالبتر اینکه این آپدیت ها به طور عمومی اعلام نمی شوند.

MOZ تخمین می زند که این تغییرات به طور میانگین 500 تا 600 تغییر در سال هستند.

به هر حال اگر همه از راه های میانبر و کلاه سیاه سئو Black Hat SEO آگاهی داشتند که دیگر گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو از طرف مردم انتخاب نمی شد.

بیانیه ماموریت گوگل می گوید:

"ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و دردسترس قرار دادن آن برای مردم جهان است"

جدیدترین آپدیت های گوگل

  • Mobile-friendly update این الگوریتم باعث می شود که سایت هایی که سازگاری بالای با موبایل دارند، بتوانند رتبه بهترین در نتایج گوگل بدست آورند.
  • Pigeon بر روی نتایج محلی جستجو کار می کنند
  • Hummingbird برای فهمیدن معنای محتوا و قصد کاربر از جستجو کلمه کلیدی تمرکز دارد و به خود کلمات محتوا کمتر توجه می کند.
  • Penguin بر روی سایت هایی تمرکز دارند که بک لینک غیر واقعی دریافت می کنند و می خواهند بازدید سایت را بالا ببرند. این الگوریتم پس از شناسایی سایت های اسپم ، را تنبیه می کند.

این ها فقط چند عدد از الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی محتوای سایت بودند، و چندین الگوریتم دیگر مانند پاندا وجود دارند.

اما چطور از بروز رسانی این الگوریتم های آگاه شویم!؟

در ادامه سه منبع بسیار غنی برای آگاهی از تازه های سئو و الگوریتم گوگل را به شما معرفی می کنم.

حال که با الگوریتم های گوگل آشنا شدیم، برویم سراغ استراتژی های عملی سئو.

 

 

 

قدم دوم : رنکینگ و جایگاه حال حاضر سایت خود را ارزیابی کنید

 

برای بالا بردن بازدید سایت خود، باید بدانید که در حال حاضر کجا قرار گرفته اید. این مهم برای سایت های تازه نیز کاربرد دارد.

خوشبختانه، ابزارها و منابع زیادی هستند که می توانند شما را کمک کنند.

برای بررسی کلمات کلیدی سایت خود از SERPs.com استفاده کنید.

اگر می خواهید که محتوای پیج شما با کلمات کلیدی خاصی در گوگل بالا بیایند، از SERPs.com استفاده کنید تا رنک سایت خود را بدست بیاورید.

کلمه کلیدی خود را تایپ کنید (من در مثال از "Content Marketing" استفاده کرده ام) و URL سایت خود را وارد کنید.

همچنین آپشن های دیگری نیز دارید که نتایج یاهو را نیز ببینید و یا بین موبایل و دسکتاپ انتخاب کنید.

نتایج جستجو ، اطلاعاتی را به شما می دهد:

 

  • سایت شما برای آن کلمه کلیدی در کجا قرار گرفته است

  • اولین سایت شما که برای آن موضوع در نتایج جستجو بالا می آید

  • مقدار میانگین جستجوی ماهانه شما

  • مقدار میانگین هزینه-بر-کلی برای کلمه کلیدی (برای جستجوی پولی از طریق Google AdWords)

 

 

بررسی سرعت سایت

 

همیشه مهم است که سرعت سایت خود را بررسی کنید. سرعت لود سایت یکی از فاکتورهای کلیدی و اصلی رنکینگ گوگل است.

اگر سرعت سایت شما کند است، بهتر است که به فکر بالا آمدن در نتایج جستجو نباشید و بازدید سایت خود از طریق جستجوی گوگل را فراموش کنید.

بنابر گزارش WebPerformanceToday ، شرکت والمارت به دلیل کندی لود پیج ، بسیاری از مشتریان خود را از دست داد.

اگر این اتفاق بیافتد، مهم نیست که چقدر بروی سئو درون سایت خود و متا دیسکریپشن کار کرده اید، دیگر شانسی برای افزایش بازدید نخواهید داشت.

کاهش بازدید سایت به خاطر کندی سرعت

الگوریتم های جستجو ، تو را مجبور می کنند که سایت خود را بهینه کنی. حتی اگر غولی مثل والمارت باشی.

به همین خاطر است که سرعت سایت خود را مکرر تست کنید تا از رقیبان خود عقب نمایند.

ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.

 

 

ابزارهای تست سرعت سایت مورد علاقه من

 

 

برای تست سرعت سایت خود از طریق Pingdom به tools.pingdom.com بروید و URL سایت خود را وارد کنید.

مکانی که می خواهید سایت را در آنجا بررسی کنید، وارد کنید. و کلید Start Test را فشار دهید.

اگر Performance Grade شما کمتر از 50 باشد، محتوای سایت شما خیلی کند است و نیاز دارید که بر روی بهبود آن کار کنید.

 

10 نکته از بهترین کتاب آموزش سئو – بهبود رنک سایت

  • فاضل احمدزاده

10 نکته از بهترین کتاب آموزش سئو – بهبود رنک سایت

تکنیک های مربوط به سئو SEO سایت همواره در حال به روز رسانی و آپدیت شدن هستند.

10 نکته عالی برای سئو

اگر به دنبال این هستید همیشه در کورس تخصصی سئو بمانید، باید به طور روزانه نکته های سئو را مطالعه کنید.

این وبلاگ را برای این ایجاده کرده ام که به طور روزانه نکات بسیار کاربردی و مفید سئو را مانند بهترین کتاب آموزش SEO در اختیار شما خوبان قرار دهم.

مطلب مرتبط: 10 روش عالی برای افزایش بازدید سایت بدون گوگل


در دنیای سئو ، همیشه سعی کنید بهترین باشید

در ادامه 10 نکته ریز اما کاربردی را خواهید خواند که از مراجع معتبر SEO استخراج شده اند.

  • یک: از # در آدرس سایت یا URL استفاده نکنید. ربات گوگل یا Googlebot یو آر ال ایندکس URL index را پشتیبانی نمی کند.
  • دو: با در نظر گرفتن اینکه ، طراحی رسپانسیو برای گوگل به شدت مهم شده و سایت ها باید برای موبایل بهینه شوند Mobile-first index، از Google Search Console’s Fetch and Render استفاده کنید تا سازگاری صفحات سایت خود با گوگل را چک کنید.

دریافت بک لینک های بی ارزش موجب پنالتی می شود

  • سه: دریافت بک لینک و ایجاد تبلیغ بک لینک رایگان برای سایت های مختلف ، برخلاف قوانین گوگل است.

  • چهار: گوگل ایموجی Emoji ها را در نتایج جستجوی خود نمایش می دهد. این نکته می تواند در افزایش تعداد کلیک سایت موثر باشد.

  • پنج: محتوا پادشاه است، بک لینک ملکه است و ویدیو احتمالا فرزند این دو باشد. گوگل ویدیو را در گوگل مپ قرار می دهد. بنابراین اگر استراتژی ویدیو ندارید، همین الان دست به کار شوید.

جستجوی صوتی را برای سئو جدی بگیرید

  • شش: هنگام جستجو برای کلمات کلیدی، Keyword هایی را انتخاب کنید که بیشتر مرتبط با جستجوی صوتی Voice Search باشد. حال که Google Voice Search به 30 زبان دنیا در دسترس است، توسط بیش از یک میلیارد انسان در دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. شک نکنید که در دنیای سئو ، جستجوی صوتی مهمتر نیز خواهد شد.
  • هفت: از وقتی که الگوریتم پنگوئن Penguin گوگل به صورت Real-time اجرا می شود، بسیار مهم است که بک لینک های ورودی به سایت خود را در Google Search Console بررسی کنید و لینک های مخرب را Disavow کنید. برای بررسی لینک های ورودی به سایت ، از این مسیر استفاده کنید: Search Traffic>Links to Your Site
  • هشت: لینک سازی یا ایجاد بک لینک خود را به صورت کلاه سفید پیش ببرید. از روش های پرداختی برای بک لینک دوری کنید که ممکن است با پنالتی گوگل مواجه شوید.

رپورتاژ آگهی بهترین راه برای دریافت بک لینک مناسب

  • نه: برای دریافت لینک از سایت ها و وبلاگ های مختلف ، به روی لینک های فوتر و ویجت حساب باز نکنید. وزن لینک های سایدبار و فوتر کم هستند. سعی کنید لینک به سایت خود را در بدنه متن و محتوا قرار بدهید. از رپورتاژ آگهی استفاده کنید تا وزن لینک های دریافت شما برای سئو بالا برود.
  • ده: سرعت لود سایت خود را به 2 تا 3 ثانیه کاهش دهید. کاربران زمان بیشتری را صرف بالا آمدن سایت شما نمی کنند. برای بررسی و تست سرعت لود سایت خود از Google Page Speed و GTMetrix بهره برید.

این 10 نکته برای بهبود رنک سایت شما بسیار مفید خواهند بود.

لازم نیست تمام این 10 نکته را اعمال کنید، ولی تا می توانید به این موارد نزدیک شوید و در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

برای کار در حوزه سئو نیاز به صبر و حوصله است. تغییرات را اعمال کنید و منتظر اتفاقات خوب باشید.

لیست پست های آموزش دیجی سئو را در اینجا مشاهده کنید.


مطلب مرتبط: چک لیست کامل SEO

آموزش سئو – به جای نوشتن برای گوگل برای بازدید کننده ها بنویسید

  • فاضل احمدزاده

آموزش سئو – به جای نوشتن برای گوگل برای بازدید کننده ها بنویسید

 نوشتن محتوا برای کاربران

اخیرا می بینیم که بسیاری از وبلاگ نویسان و تولید کننده های محتوای دیجیتال ، به متدها و روش های قدیمی سئو SEO بازگشته‌اند.

در متدهای قدیم سئو ، پر کردن کلمات کلیدی بر کیفیت محتوا غالب بود و ارزش علمی محتوا را کم می کرد.

اگر شما هم همینطور هستید، بسیار حیاتی ست که رویه خود را عوض کنید.

مقایسه روش های قدیم و جدید سئو

روش قدیمی سئو

  • کلمه کلیدی تک که تمام متن روی آن متمرکز است
  • تمرکز بر رنکینگ
مطلب مرتبط: آموزش سئو 2019

روش جدید سئو

  • تمرکز بر اینکه مردم چطور با یک برند ، سرویس یا محصول خاص ارتباط برقرار می کنند.
  • تمرکز بر ROI برگشت سرمایه

 

بسیاری از محتوانیسان و سئوکاران هنوز به کلمات کلیدی بلند توجهی نمی کنند و ترجیح می دهند تا بر روی هک های موتورهای جستجو متمرکز شوند.

این روش غلطی است.

اولویت خود را به جای موتورهای جستجو مانند گوگل ، بر روی مردم و بازدیدکننده های خود بگذارید.

محتوای خود را برای کاربران و خوانندگان سایت ، مفید کنید.

سایت Copyblogger یکی از سایت هایی است که واقعا برای خوانندگانش مطلب می نویسد و کاری به آرایش محتوا بر اساس سئو ندارد.

برای همین است که Brian Clark در بازاریابی محتوا بسیار موفق است.

او Copyblogger را به یک شرکت بازاریابی دیجیتال چند میلیون دلاری تبدیل کرده است.

خب یعنی چی که به جای گوگل ، برای کاربران مطلب بنویسید؟

خب، خیلی ساده ست.

فراموش کنید که محتوای شما توسط گوگل بررسی می شود. در عوض، متن و محتوایی ایجاد کنید که کسی را کمک کند.

جالب اینجاست که وقتی برای کاربران می نویسید، محتوای مفید تری تولید خواهید کرد. موتورهای جستجو نیز این نوع محتوا را می پسندند، چون رضایت کاربران برایشان مهم است.

شما هم تجربه کاربری خوبی ایجاد می کنید و باعث ایجاد اعتماد در مخاطبان خود میشوید.


برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

 

 

آموزش سئو – یکی از بهترین روش های افزایش لینک رایگان

  • فاضل احمدزاده

آموزش سئو – یکی از بهترین روش های افزایش لینک رایگان

روش ساخت لینک خارجی

در دپارتمان های سئو و بازاریابی شرکت های متوسط و بزرگ، همیشه این بحث وجود دارد که به سایت های دیگر در محتویات خود لینک بدهیم یا خیر.

سئوکاران به دلایل مختلف نگران این موضوع هستند

  • آسیب زدن به شهرت
  • ضربه زدن به رنکینگ گوگل
  • ایجاد راهی برای کاربران که از سایت دور شوند و به سایت دیگران بروند

به نظر من، این دغدغه ها اکثرا بی اساس هستند.

لینک دادن ، یکی از روش های مرسوم و رایج در سرتاسر وب است. و هرگز به شهرت شما ضربه نمی زند.

 ایجاد لینک

لینک کردن به سایت های دیگر، شما را قابل ردیابی می کند

اگر من به یک سایت عالی برای آموزش انگلیسی با فیلم یا سایت مجله مد و آرایش یا کانال فروش لوازم خانگی ، لینک بدهم، خیلی محتمل است که مسئولان این سایت ها، متوجه لینک های خارجی شوند.

شاید آنها به خدمات سئو نیاز داشته باشند و علاقه مند به همکاری با من شوند!

شاید در آینده به این مقاله علاقه مند شوند و به آن لینک دهند.

چیزی که می خواهم بگویم این است که ، همگی ما پتانسیل جذب افراد مهم ، مرتبط و تاثیر گذار را داریم.


یکی از بهترین روش های افزایش لینک به سایت شما این است که هنگام نوشتن مطالب برای وب سایت و وبلاگ خود، به سایت هایی که محتوای مرتبط با مطالب شما دارند، لینک رایگان دهید.

Brian Clark موسس سایت Copyblogger Media می گوید: لینک رایگان دادن به بلاگ های دیگری ، برای رشد حیاتی است.

به عقیده بسیاری از سئو کاران ، وبلاگ نویسان و وب مستران، لینک دادن به سایت هایی که محتوا و صفحات مرتبط دارند بد است، چرا که باعث می شود بازدید کنندگان سایت شما به سایت های دیگر بروند.

لینک رایگان ایجاد کنید تا لینک دریافت کنید

اما، من در زمینه سئو همچین نظری ندارم. لینک سازی Link Building یکی از اجزای اساسی استراتژی هوشمند بهینه سازی برای موتورهای جستجو باقی خواهد ماند.

بنابر نظر Rand Fishkin ، موسس ماز Moz : لینک دادن به بیرون، ترافیک قابل ردیابی ایجاد می کند. باعث می شود تا سایت شما با ارزش تر و قابل رشد شود.

اگر پست های سایت و وبلاگ من را خوانده باشید، خواهید دید که لینک رایگان دادن به سایت مرتبط جز روش های من است.

هر زمان که پست جدیدی می نویسم، به سایت های قابل اطمینان و معتبر ، هر جا که مناسب باشد، لینک می دهم.



برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

آموزش سئو - برای بهبود SEO سایت سرعت لود را کاهش دهید

  • فاضل احمدزاده

آموزش سئو - برای بهبود SEO سایت سرعت لود را کاهش دهید

افزایش سرعت لود سایت

سرعت لود پیج یا PAGE SPEED یک فاکتور اساسی در سئو سایت می باشد و در سال 2019 به شدت باید به آن توجه کرد.

در گذشته الگوریتم های گوگل خیلی به سرعت لود Load وب سایت اهمیت ویژه ای نمی دادند.

خودم زمانی را یادم می آید که پنج دقیقه برای باز شدن وب سایت خبری مورد علاقه ام منتظر می ماندم تا به طور کامل لود شود.

مطمئنم که شما هم این تجربه را داشته اید.

واقعا تجربه ی خوبی نبود. ولی در دنیای سئو امروز و بازاریابی دیجیتال باید آن تجربیات را فراموش کنیم.

یک پیج و صفحه کند می تواند تجربه کاربری را نابود کن و در نهایت مردم را از خریدن محصول شما دلسرد کند.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که به ازای هر 1 ثانیه تاخیر در سرعت لود پیج، 7% کاهش در کانورشن Conversation رخ می‌دهد و این در دنیای سئو یعنی فاجعه.

  • هر یک ثانیه تاخیر در لود صفحه ، 7% کاهش تبدیل بازدید کننده به مشتری

  • هر یک ثانیه تاخیر در لود پیج، 11% کاهش در بازدید از سایت

  • هر یک ثانیه تاخیر در لود صفحه، 16% کاهش در رضایت مشتری

در ذهن مشتریان احتمالی شما، یک سایت کند ، سایتی است که قابل اعتماد نیست و تمام!

برگشت بازدید کننده به سایت

سرعت لود سایت Page Speed خیلی مهم و حیاتی ست

  • هم برای کاربران Users

  • و هم برای موتورهای جستجو Search Engines

بر اساس مطالعات eConsultancy ، 40% مردم سایتی را که در لود بیش از 3 ثانیه زمان نیاز داشته باشد را ترک می کنند.

در سال 2010 گوگل سرعت سایت Site Speed را به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای رنکینگ معرفی کرد.

این به این معنی است که اگر سایت شما کند است، مبارزه باری افزایش ارگانیک بازدید کننده های سایت ، بی معنی است.

هر چقدر هم که کیفیت محتوای خود را به صورت حرفه ای درست کنید و از لحاظ گرافیکی به سایت خود برسید، باز هم تلاش برای افزایش بازدید کننده بی فایده است.

به سرعت لود سایت خود توجه کنید

تمام عناصر و مواردی که سرعت لود سایت را کم می کنند، حذف کنید.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، پلاگین هایی که یک زمانی نصب کرده اید و فایده ای ندارند را حذف کنید.

همچنین سایدبار خود را تمیز کنید و موارد غیر ضرور را حذف کنید.


برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

دانلود رایگان بهترین کتاب آموزش سئو SEO

  • فاضل احمدزاده

 

دانلود رایگان بهترین کتاب آموزش سئو SEO

هنر سئو

در این پست ، یکی از بهترین کتاب های آموزش سئو را به شما معرفی می کنم و لینک آن را برای دانلود رایگان در اختیار شما قرار می دهم.

نام این کتاب The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization ، هنر سئو : تسلط بر بهینه سازی برای موتور جستجو

این کتاب ، یکی از کتاب هایی است که متخصصان و کارشناسان سئو حتما باید آن را بخوانند. در زبان انگلیسی ، به این نوع کتاب‌ها Must-read گفته می شود.

اگر در سئو SEO تازه کار و یا حرفه ای هستید، The Art of SEO یکی از کتاب هایی است که می تواند مهارت شما را به شدت ارتقا دهد.

Eric Enge نویسنده این کتاب، در ابتدا در مورد اصول موتور جستجو، تاریخ آنها، نحوه ارزیابی محتوا و موارد دیگر توضیح می دهد.

کلمات کلیدی، توسعه وب سایت مبتنی بر سئو، بازاریابی محتوا، شبکه های اجتماعی ، نقش سئو و پیاده سازی سئو بخش های بعدی این کتاب هستند.

همچنین در این کتاب، با آپدیت الگوریتم های گوگل مانند پاندا Panda ، پنگوئن Penguin و مجازت های موتور جستجو آشنا می شوید.
 
لینک دانلود این کتاب توسط English Partner را در اینجا مشاهده کنید.
 

برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

آموزش سئو و مدیریت محتوا
تکنیک های جدید سئو
بهترین مقالات سئو SEO
دیجی سئو
ترفندهای SEO
ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
دانلود مقالات بهینه سازی سایت