دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

چطور یک صفحه اصلی عالی برای سایت درست کنیم که رنک بالای گوگل داشته باشد

  • فاضل احمدزاده

چطور یک صفحه اصلی عالی برای سایت درست کنیم که رنک بالای گوگل داشته باشد

تا به حال دقت کردید برخی سایت ها با کلمات کلیدی زیاد، فقط و فقط از طریق صفحه ی اصلی یعنی Home Page بالا هستند و رنکینگ بالای دارند؟

صفحه اصلی جایی است که به بازدید کنندگان می گوید، "سلام! بیا توی سایت و از خدمات عالی من بهره مند شو!"

چطور این تعداد کلمه کلیدی فقط مرتبط با صفحه اصلی هست؟

آیا ما هم می تونیم همچین کاری برای سایت خودمون انجام بدیم و بازدید وبسایت رو بالا ببریم؟

روش های بسیار خوبی رو در ادامه خواهید خواند که به شما کمک می کند تا رنکینگ بالا با استفاده از کلمات کلیدی متنوع داشته باشید.

من فاضل احمدزاده هستم و در این مطلب که ترجمه و تالیف مقاله سئو است، به شما می گویم که چطور یک صفحه زیبا و کاربردی ایجاد کنید تا در گوگل بالا بیایید.

درصد بسیار بالایی از بازدید کنندگان سایت شما که به واسطه یک کلمه کلیدی و از طریق گوگل وارد می شوند، تمایل دارند که صفحه اصلی سایت را نیز بازدید کنند.

 


اقدامات لازم برای بهبود صفحه اصلی یا Home Page سایت

قدم اول: ارزش پیشنهادی شرکت و برند خود را بگویید

ارزش پیشنهادی شرکت Company’s Value Propositionهمان چیزی است که در ادبیات برند و برندسازی، تحت عنوان ارزش پیشنهادی برند یا Brand Value Proposition مورد بحث قرار می‌گیرد.

مفهوم ارزش پیشنهادی یا Value Proposition مفهوم چندان جدیدی نیست.

اگر به سرویس Ngram شرکت گوگل اعتماد کنیم، این عبارت اولین بار در سالهای ۱۹۴۴ در یک نوشته دیده شده است. اما به نظر می‌رسد تا قبل از دهه هشتاد و نود میلادی، «ارزش پیشنهادی» چندان رایج نبوده است.

در دهه هشتاد میلادی یکی از مشاوران شرکت مک کنزی، این اصطلاح را به صورت جدی به کار برد و بعدها هم در اواخر دهه نود کتابی تحت عنوان «ارائه کردن ارزش سودده» منتشر کرد.

شاید آنچه که در عبارت ٰValue Proposition جدید است، مفهوم Proposition باشد: ارائه کردن و وعده دادن.

Propose چیزی است که پیشنهاد داده می‌شود و وعده می‌شود.

پروپوزال یا طرح پیشنهادی که شرکت‌ها برای کارفرمای خود می‌فرستند یا دانشجویان برای انجام تحقیق به اساتید خود ارائه می‌کنند از این جنس است.

بنابراین وقتی از Value Proposition صحبت می‌کنیم می‌توانیم بگوییم: ارزش پیشنهادی و شاید وقتی از Brand Value Proposition حرف می‌زنیم، بتوانیم بگوییم وعده‌ برند. به معنای ارزشی که یک برند آن را به ما وعده می‌دهد.

اگر سایت دوست انگلیسی یا English Partner ادعا کند که آموزش هایی ارائه می دهد که رزومه نویسی انگلیسی را آسان می کند، در واقع ساختن رزومه انگلیسی یکی از وعده‌های برند English Partner است. طبیعی است که موفقیت و شکست English Partner، بر این مسئله استوار خواهد بود که آیا وعده‌ی پیشنهادی دوست انگلیسی، اجرایی هم بوده است یا نه.

زمانی که به تبلیغات یک برند توجه می‌کنید، ارزش پیشنهادی برند را از نگاه خالقان و مالکان آن برند می‌شنوید و زمانی که از مشتریان یک برند، دلیل انتخاب را می‌پرسید، ارزش پیشنهادی برند از نگاه مشتری را می‌شنوید.

کسانی که می‌خواهند این تفاوت را خیلی دقیق توصیف کنند از دو عبارت Stated Value (ارزش ادعا شده و بیان شده) و Perceived Value (ارزش ادراک شده) استفاده می‌کنند. شاید یک خودروساز ایرانی، ارزش پیشنهادی برند خود را در کیفیت بداند. اما مشتری ارزش پیشنهادی آن برند را ارزانی یا در دسترس بودن خدمات و قطعات یدکی توصیف کند.

  • Unique Selling Point شما چیست؟
  • شرکت و سایت شما چه چیزی دارد که باعث می شود از دیگران متمایز باشد؟

به عنوان مثال در سایت English Partner ، آموزش رایگان انگلیسی با فیلم ارائه می شود. این آموزش ها مانند پادکست هستند و به راحتی می توانند به شما انگلیسی یاد دهند.

 


 

قدم دوم: توصیه نامه های مشتریان یا Testimonial در صفحه اصلی استفاده کنید

مفهموم اعتماد پذیری برند یا Brand Authenticity را حتما به خاطر بسپارید.

مطالعه انجام شده توسط Boston Consultancy Group نشان داده است که اعتماد پذیری برند یکی از مهمترین ویژگی های برند است.

بر اساس اعتماد است که بازدید کننده سایت تبدیل به مشتری سایت می شود.

نشان دادن نظر مشتری بدون کم و کسر یکی از راه های عالی افزایش بازدید در گوگل و ایجاد اعتماد است.

زمانی که صحبت از اصالت برند Brand Authenticity می شود، یکی از بهترین فاکتورها ، نظرات مشتریان و مصرف کنندگان در مورد خدمات ماست.

تقویت اصالت برند می تواند به تقویت برند شرکت و افزایش فروش منجر شود.

اعتماد مشتری به برند یکی از کلیدی ترین المان های تبدیل Convert بازدید کننده سایت Visitor به مشتری Customer است.

در صفحه ی اصلی یا Home Page می توانید بخشی را ایجاد کنید به عنوان کاستومر تستیمونیال و در آنجا نظر مشتریان در مورد خدمات دریافت شده را بدون کم و کاست نشان دهید.

اگر در حال حاضر نظرات مشتریان را ندارید، از آنها بخواهید که برای شما نظراتشان را در سایت درج کنند.

 


 

قدم سوم: صفحه اصلی یا Home Page خود را متناسب با موبایل بسازید

امروزه بیش از 55% بازدیدکنندگان سایت های اینترنتی با استفاده از موبایل به گشت و گذار می پردازند و جستجوی خود را در گوگل می کنند.

اگر صفحات اصلی سایت برای این دسته از کاربران Mobile Friendly طراحی نشود، بیش از نیمی از بازدید کنندگان خود را از دست خواهید داد.

جالب است بدانید که گوگل در رنکینگ خود به صفحاتی که مناسب برای موبایل طراحی شوند، ارزش بیشتری قائل می شود.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، سعی کنید تم هایی را استفاده کنید که Mobile Friendly باشند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا سایت شما Mobile Friendly است یا خیر، از سرویس Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنید.


 

قدم چهارم: ناوبری یا Navigation سایت را ساده سازی کنید

در بحث تجربه کاربر User Experience ، ناوبری سایت کلیدی ترین مسئله است.

کاربر وقتی وارد سایت شد باید بداند که در کدام صفحه است و برای رسیدن به پیج دلخواه کجا باید کلیک کند.

اگر ساختار سایت شما گیج کننده باشد، کاربر بیش از 5 ثانیه در سایت شما توقف نخواهد کرد و به سرعت از سایت خارج خواهد شد.

خروج سریع بازدید کننده از سایت باعث می شود که Bounce Rate سایت شما افزایش یابد.

وقتی Bounce Rate افزایش یابد، گوگل سایت شما را نامناسب تلقی می کند و رفته رفته از رنکینگ خارج می شوید.

راه حل: به عنوان بازدید کننده به سایت خود وارد شوید و بررسی کنید که طراحی صفحه اصلی چطور بازدیدکننده را گیج می کند.

همچنین از دوستان خود بخواهید که نظراتشان را در مورد ناوبری سایت به شما بگویند.

همیشه همیشه همیشه به یاد داشته باشید! هر کاربر باید با 3 کلیک از طریق صفحه اصلی به به صفحه مورد نظر خود برسد. در غیر اینصورت سایت شما را ترک خواهد کرد.

در سایت English Partner سعی کرد تا 8 بخش عمده را شناسایی کنم و از طریق صفحه اصلی به آنها لینک بدهم تا کاربران به راحتی به بخش های مورد نظر مراجعه کنند.

 

آموزش سئو و مدیریت محتوا
تکنیک های جدید سئو
بهترین مقالات سئو SEO
دیجی سئو
ترفندهای SEO
ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
دانلود مقالات بهینه سازی سایت