دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

چهار گام برای ایجاد یک برند قوی با استفاده از سئو SEO

  • فاضل احمدزاده

چهار گام برای ایجاد یک برند قوی با استفاده از سئو SEO

این آموزش یکی از بهترین مطالب دی جی سئو است و خواندن این مطلب را حتما توصیه می کنم.

منبع این مطلب: سایت سرچ انجین واچ

  1. ارزش های برند یا نام تجاری و نگاشت نقشه سفر کاربر و مشتری
  2. ایجاد یک تجربه چند کاناله Ominchannel
  3. بهینه سازی و بهبود نهاد تجارت Business entity
  4. خوشه بندی موضوعی  Topic clustering و بهینه سازی کلمه کلیدی برای برندسازی Branding

گام اول : ارزش های برند و نگاشت نقشه سفر کاربر و مشتری

قبل از اینکه به طور مفصل درباره پیچیدگی های برندینگ برای سئو صحبت کنیم ، درک سفر مشتری Customer Journey و نقش کانال های ارگانیک بسیار مهم است.

هدف اصلی شما در اینجا این است که درک کنید چه زمان و چرا مردم از کانالهای ارگانیک (مانند جستجوی گوگل) به عنوان بخشی از سفر خرید خود استفاده می کنند. در این گام سعی کنید مشخص عمل کنید و از انگیزه ها و ویژگی های منحصر به فرد مخاطبان خود استفاده کنید.

در سال 2016 ، Google ایده "Micro-Moments" را به عنوان ابزاری برای بازاریابان برای بهبود سفرها و تجارب مشتری معرفی کرد.

در ادامه و در یک اینفوگرافیک ، این لحظات میکرو را در سفر مشتری ، ترجمه و توضیح می دهم.

از چارچوب زیر استفاده کنید تا نیازهای مخاطبان را با ارزش پیشنهای بیزنس خود، در هر مرحله از سفر مشتری، تطابق دهید.

گام دوم: تجربه چندکاناله را بوجود آورید

مشتریان و خریداران بالقوه شما در خلوت خود به برند شما نگاه نمی کنند. هر بار که مطلبی را در رسانه های اجتماعی منتشر می کنید و یا به سبب کلمه کلیدی مشخصی در صفحه اول گوگل ظاهر می شوید، برداشتی را برای مشتری بوجود می آورید.  

این بدان معناست که مشتریان بالقوه شما می توانند از طریق کانال های متعدد به شما دسترسی داشته باشند ، بنابراین درک نقش هر کانال بازاریابی Marketing Channel در سفر مشتری بسیار مهم است.

هدف شما استفاده از سایر کانال های بازاریابی است تا افراد بتوانند برند شما را در Google جستجو کنند. عبارات جستجو در گوگل با ترکیب "برند + کلید کلمه کلیدی" بسیار مفید هستند زیرا کاربران واقعی به گوگل می گویند که برند شما در یک موضوع خاص / بسیار حرفه ای و خاص است.

گام سوم: موجودیت بیزنس خود را بهینه سازی کنید

گراف دانش گوگل به طور کامل در رابطه با موجودیت ها و ارتباط آنها با هم است. این گراف به کسب و کار شما کمک می کند تا بر اساس عبارات مرتبط با برند شما جستجو و پیدا شود. مثلا با استفاده از نام برند شما، سایت شما در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

زمانی که کسب و کار شما در Google’s knowledge panel نمایش داده شد، شما یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر خواهید بود چرا که مردم مشخصا شما را با نام برندتان جستجو خواهند کرد. این همچنین نشانه ای از این است که گوگل به شما اعتماد دارد و کسب و کار شما را قانونی و یک موجودیت کسب و کار می داند.

در عکس زیر سایت Netflix را مشاهده کنید.

گام چهارم: خوشه بندی موضوعی و بهینه سازی کلمه کلیدی برای برندسازی

کلمات کلیدی برندسازی شده نرخ تبدیل CTR را افزایش می دهند و باعث می شوند که کسب و کار شما در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شود.

هدف اصلی شما باید این باشد که با شناسایی مباحث و کلمات کلیدی مربوط به کاربران در مراحل مختلف سفر آنها ، کنترل نتایج به دست آمده را از کوچک شروع کنید.

در ادامه چند اقدام که شما را در این مسیر کمک می کنند را مشاهده خواهید کرد:

  • مباحث مربوطه را شناسایی کرده و یک خوشه موضوعی را با برندسازی در ذهن ایجاد کنید

شناسایی رقبا راهی آسان برای شروع این فرایند است

  • از مردم بخواهید که برند شما را در گوگل جستجو کنند.
  • بر اساس سفر کاربر، درخواست های مربوط به برند را جمع آوری و بررسی کنید.
  • به دنبال روش های جدیدی باشید تا عملکرد برند شما در جستجو را بهبود بخشد. همواره رقیبان جدید و محتوای جدید وجود دارند که می خواهند سهم بازار شما را بگیرند. بنابراین سعی کنید بازار خود را جوری بشناسید که انگار هیچ کس مثل شما بلد نیست.

بنابر نظر برد اسمیت، مدیر عامل Codeless:

"آنچه که نقش عمده ای در اطمینان از گرفتن سهم 60 درصدی از کلیک های جستجو کابران برای شما ایفا می کند، برندینگ برای SEO است. به رسمیت شناختن برند یک عامل مهم برای گرفتن کلیک است ، آنقدر قدرتمند است که نیازی نیست حتما سایت شما، اولین سایت نمایش دهنده در گوگل باشد."

درباره آپدیت جدید گوگل می 2020 چه باید بدانیم؟

  • فاضل احمدزاده

درباره آپدیت جدید گوگل می 2020 چه باید بدانیم؟

نیل پتل به تازگی در وب سایت خود مطلبی را در رابطه با آپدیت جدید گوگل منتشر کرده که در دی جی سئو به آن می پردازیم.

در تاریخ 4 می ، گوگل شروع به به روزرسانی اساسی در الگوریتم خود کرد. اعضای گوگل آن را به عنوان یک "بروزرسانی اصلی" می نامند زیرا این یک تغییر بزرگ در الگوریتم آنها است . این آپدیت الگوریتم گوگل به این معنی است که سایت های زیادی را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای اینکه متوجه شوید که این بروزرسانی چقدر مهم و بزرگ است، فقط به عکس زیر نگاه کنید. این عکس از SEMrush Sensor استخراج شده که بر عملکرد نتایج در Google نظارت می کند.

این نمودار به طور روزانه Google را ردیابی می کند و وقتی یک روز سبز یا آبی را نشان می دهد ، به این معنی است که حرکت زیادی در جریان نیست. اما وقتی همه چیز قرمز می شود ، به معنای عدم ثبات در رتبه بندی ها است.

حال سوال واقعی این است که چه اتفاقی برای ترافیک شما افتاده است؟

اگر قبلاً چک نکرده اید ، باید بروید و رنکینگ و بازدیدهای خود در گوگل را بررسی کنید تا ببینید افزایش پیدا کرده یا کاهش. اگر رنکینگ خود را ردیابی نمی کنید ، می توانید یک پروژه را در Ubersuggest به صورت رایگان تنظیم کنید و حداکثر 25 کلمه کلیدی را ردیابی کنید.

همچنین باید به حساب Google Analytics خود وارد شوید و بررسی کنید که چه اتفاقی برای ترافیک شما می افتد.

امیدوارم ترافیک افزایش پیدا کرده باشد. اگر اینگونه نبود ، وحشت نکنید. من اطلاعاتی دارم که به شما کمک می کند تا بازدید سایت خود در گوگل را افزایش دهید.

بیایید ابتدا با عبور از صنایعی که بیشترین تأثیر را داشته اند شروع کنیم ...

خب چه صنایعی تحت تأثیر قرار گرفتند؟

همانطور که مشاهده می کنید ، سفر ، بنگاه معاملات ملکی و مستغلات ، بهداشت ، حیوانات خانگی ، و مردم و جامعه بیشترین نوسانات را در رنکینگ تجربه کردند.

سایر صنایع نیز تحت تأثیر قرار گرفتند ... مواردی که در پایین لیست قرار داشتند کمترین آسیب را دیدند ، مانند "اخبار".

یک تصور غلط بزرگ که من از افراد جدید در SEO شنیده ام این است که اگر شما از دامنه یا امتیاز دامنه بالایی برخوردار باشید ، به طور مداوم ترافیک بیشتری خواهید داشت و تحت تأثیر آپدیت الگوریتم گوگل قرار نمی گیرید. این غلط است.

برای اثبات غلط بودن جمله بالا ، در اینجا چند سایت مشهور وجود دارد که رنکینگ آنها بر طبق شاخص در Ubersuggest پایین آمده است:

  • Spotify.com
  • Creditkarma.com
  • LinkedIn.com
  • Legoland.com
  • Nypost.com
  • Ny.gov
  • Burlington.com

 

چند راهکار عالی برای افزایش بازدید و رتبه در گوگل

محتوای خود را به طور مرتب آپدیت کنید

من به طور منظم هر ماه 4 مقاله در وبلاگم می گذارم. خیلی زود هر سه شنبه مانند ساعت ، یک پست جدید منتشر می کنم.

اما آیا می دانید چند بار محتوای قدیمی خود را به روز می کنم؟

حدس بزنید؟

از نظر فنی ، من محتوای خودم را به روز نمی کنم ، اما 3 نفر دارم که برای من کار می کنند و تمام کار آنها این است که به سراغ پست های قدیمی وبلاگ رفته و آنها را به روزرسانی می کنند.

در هر ماه مشخص ، تیم من حداقل 90 مقاله را به روز می کند. و وقتی می گویم به روز رسانی ، در مورد فقط تنظیم یک جمله یا اضافه کردن تصویر صحبت نمی کنم. من در مورد اضافه کردن تعداد انگشت شماری از پاراگراف های جدید ، حذف اطلاعات بی ربط و حتی گاهی نوشتن مقاله های کامل صحبت می کنم.

آنها هر کاری که لازم باشد برای به روز نگه داشتن مقالات با ارزش برای خوانندگان انجام می دهند. درست مانند اینکه ویکی پدیا دائماً محتوای خود را به روز می کند.

یک آمار جالب برای شما: به طور قطعی در مورد 641 سایت که ما در حال ردیابی هستیم، شاهد هستیم که به روز رسانی مطالب قدیمی را به صورت روزانه انجام می دهند و نتایج را در تصویر زیر ببینید.

می توانید حدس بزنید که چندتای آنها کاهش 10% درصدی ترافیک جستجو را تجربه کردند؟

فقط 38 تا! این 5.92٪ کل تعداد است ، که بسیار کم است.

چیزی که جالب است اینست که 187 سایت با استفاده از این تکنیک سئو ، تا 10% و بیشتر افزایش ترافیک و بازدید سایت را تجربه کردند.

در کل من نمی گویم که به طور روزانه مطلب برای سایت تولید کنید. این کار واقعا سخت است.

همان کاری را کنید که من برای سایت دوست انگلیسی و وبلاگ دی جی سئو انجام می دهم. سعی کنید مطالب قبلی را بروز کنید.

چند نکته برای روش آپدیت کردن مطالب و محتوای قدیمی سایت:

1 - اگر محتوای سایت دیگر برای خوانندگان جذاب نیست، آن مطلب را حذف کنید و با استفاده از 301 redirect آدرس آن مطلب را به یک مطلب مرتبط دیگر در سایت ارجاع دهید.  

2 - آیا روش هایی برای عملی تر و مفیدتر کردن مطالب وجود دارد؟ مانند اضافه کردن اینفوگرافیک ، دستورالعمل های گام به گام یا فیلم آموزش که کار را مفیدتر می کند؟ اگر چنین است ، آنها را اضافه کنید.

3 - بررسی کنید که آیا لینک های مرده وجود دارد و آنها را برطرف کنید. پیوندهای مرده یک تجربه کاربری ضعیف ایجاد می کنند.

4 - اگر مقاله یک مقاله ترجمه شده است ، اطمینان حاصل کنید که تصاویر و فیلم ها برای هر کسی که مطالب را با آن زبان بخواند معنا می یابد.

5 - آیا می توانید مقاله را ساده تر کنید؟ عبارات سخت را برداشته و از استفاده از کلمات پیچیده ای که تعداد کمی از مخاطبان قادر به درک آن هستند خودداری کنید.

6 – سعی کنید مطلب و محتوای خود را محدود به زمان و دوره خاصی نکنید و مطلبی بنویسید که همیشه کاربرد داشته باشد.

مشکل محتوای کوتاه و مختصر Thin content را حل کنید

سایت های بسیاری وجود دارند که مقالات کوتاه و ناقص ارائه می دهند. آپدیت جدید الگوریتم گوگل ،  بر روی این نوع محتوا تاثیر دارد.

 

آموزش سئو و مدیریت محتوا
تکنیک های جدید سئو
بهترین مقالات سئو SEO
دیجی سئو
ترفندهای SEO
ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
دانلود مقالات بهینه سازی سایت