دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

نحوه استفاده از داده های SEO برای گرفتن تصمیمات بازاریابی بهتر

  • فاضل احمدزاده

نحوه استفاده از داده های SEO برای گرفتن تصمیمات بازاریابی بهتر

ما به عنوان بازاریابان دیجیتال می دانیم که بهینه سازی برای موتور جستجو (سئو) ضروری است.

سئو به صفحات وب کمک می کند تا بازدید بیشتری در نتایج موتور جستجوSERP  داشته باشند.

از این گذشته ، 67٪ از کلیه کلیک های مربوط به جستجوی اورگانیک در گوگل ، مربوط به 5 سایت لیست شده در رنکینگ گوگل است.

بنابراین برای افزایش بازدید سایت ، استفاده از سئو SEO یک باید است.

  • اما آیا تا به حال از سئو برای گرفتن تصمیمات بازاریابی استفاده کرده اید؟
  • یا آیا از سئو برای ایجاد شبکه دوستان بهره برده اید؟

اگر از سئو فقط برای افزایش ترافیک و بازدید سایت استفاده کنید، از فواید دیگر آن بهره کافی را نبرده اید.

برای نشان دادن راه های دیگر استفاده از سئو ، ابتدا انواع داده های سئو و یک لیست کوتاه نحوه استفاده از داده های سئو برای گرفتن تصمیمات بهتر بازاریابی به شما نشان خواهیم داد.

منبع : سایت هاب اسپات

انواع داده های سئو SEO Data

ترافیک ارگانیک Organic Traffic

ترافیک ارگانیک به تعداد بازدید کنندگانی از سایت گفته می شود که به طور مستقیم از موتور جستجو مانند گوگل وارد سایت شما شده اند.

این نوع ترافیک متفاوت از بازدیدکنندگانی است که با کلیک بر روی لینک سایت شما در وب سایت های دیگر به سایت آمده اند.

ترافیک ارگانیک مهم است چرا که نشان می دهد سایت شما توانایی پاسخ به جستجوهای کاربران نت را دارد.

ایمپرشن ارگانیک Organic Impression
 

ایمپرشن یعنی وقتی کاربری عبارتی را جستجو می کند و سایت شما در لیست نتایج جستجو ظاهر می شود. ممکن از در صفحه یک باشید یا صفحات بعدی.

مهم این است که گوگل سایت شما را ایندکس کرده و در رنکینگ جایگاه دارید.

ایمپرشن لزوما برای شما مشتری نمی آورد اما حداقل می دانید که سایت و کلمه کلیدی شما در چه جایگاهی هستند.

رنکینگ ارگانیک Organic Ranking

حتما متوجه شده اید که هنگام جستجوی عبارتی، یکسری سایت ها در اول نتایج جستجو قرار دارند و اول نام سایت آنها Ad وجود دارد.

این سایت ها با پرداخت مبلغی به عنوان تبلیغات، در راس لیست نتایج جستجو و برای مدت زمان مشخصی نمایش داده میشوند.

سایت های دیگری که در زیر سایت های تبلیغاتی در نتایج جستجو گوگل قرار می گیرند، ارگانیک هستند و در واقع در پاسخ به جستجوهای کاربران وب نشان داده می شوند.

حجم جستجوی ماهانه کلمات کلیدی

Keyword monthly search volume نشان دهنده تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی در طول دوره یک ماهه است.

این به ما نشان می دهد که در مورد کلمه کلیدی بخصوص، چقدر علاقه مندی وجود دارد.

تعداد بک لینک ها

Backlink یک لینک از یک صفحه وب به سایت دیگر می باشد. تعداد بک لینک های سایت شما در واقع نشان دهنده اعتبار سایت شما نزد گوگل است.

هر چه تعداد بک لینک ها از سایت های معتبر باشد، ارزش و رنک سایت ما بالاتر خواهد رفت.

تعداد دامنه های ارجاع دهنده به سایت

Referring Domains وب سایت هایی هستند که به سایت شما بک لینک می دهند.

برای مثال اگر از این سایت به سایت خود لینک دهید، یک دامنه ارجاع دهنده به سایت شما اضافه شده است.

هرچه سایت های مختلف به سایت شما لینک دائم ایجاد کنند، تعداد Referring Domain های سایت شما بیشتر می شود.

تعداد دامنه های ارجاع به تعداد لینک در سایت مرتبط نیست، بلکه فقط یک لینک به سایت دیگر محسوب می شود.

سرعت لود سایت Page Speed

سرعت لود سایت به سرعت لود صفحه ی مورد نظر سایت گفته میشود.

سرعت لود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد شامل اندازه فایل و فشرده سازی تصاویر.

Page Speed برای سئو بسیار مهم است چرا که سرعت لود پایین سایت باعث می شود که بازدید کننده سایت را ترک کند.


 

چطور داده های سئو می تواند به بیزنس ما کمک کند

ما در مورد انواع داده های سئو صحبت کردیم که می تواند به طرق مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

در این بخش، خواهیم دید که چطور مولفه های سئو می تواند بر کسب و کار و تصمیمات مارکتینگ تاثیر مثبت بگذارد.

1 – از حجم جستجو و بازدید کننده آن برای برندینگ استفاده کنید.

آیا به دنبال این هستید که نامی جذاب برای محصول خود بگذارید؟ نام های قبلی محصولات شما نتایج مورد پسندی به همراه نداشت؟

از حجم جستجو Search Volume استفاده کنید و برند محصول خود در آینده را انتخاب کنید.

به عنوان مثال اگر می خواهید که یک فروش لباس آنلاین راه اندازی کنید، صفحات محصولات با عبارت "شورت پیاده روی" بهینه کنید. اگر میزان مخاطبان و بازدید کنندگان بالا نباشد، عبارت آن را به "شورت دویدن" تغییر دهید و نتایج را مقایسه کنید.

2 – سازماندهی استراتژی کلمه کلیدی با استفاده از سطح علاقه

مطلب مرتبط: بهترین استراتژی سئو 2020

هر مرحله از سفر خریدار متفاوت از دیگری است و بهمین خاطر، عبارات جستجو بر اساس هر مرحله سفر مشتری تغییر می کند.

به یک مثال از سفر مشتری با استفاده از سئو دقت کنید.

عبارات جستجو شده "انگیزه نامه چیست؟" معمولا توسط کسی استفاده می شود که تازه قصد تحصیل در خارج را دارد و هنوز اقدامی انجام نداده است.

عبارت"نوشتن انگیزه نامه تخصصی" توسط کسی جستجو می شود که مدارک خود را برای اپلای کردن آماده می کند و به دنبال متخصص متون آکادمیک انگلیسی است.

اگر کلمات کلیدی خود را بر اساس مرحله سفر مشتری هماهنگ کنید، استراتژی مناسبی را پیاده خواهد کرد که تجربه خوبی به بازدید کننده سایت شما می دهد.

همچنین می توانید با آنالیز ترافیک کلمات کلیدی متوجه علمکرد کسب و کار خود در مراحل مختلف Buyer’s Journey شوید.

3 – از داده های جمع آوری شده برای ایجاد استراتژی جذب مشتری استفاده کنید

هنگامی که اطلاعات ترافیک سایت را جمع آوری میکنید، آیا از آن برای بهبود تجربه مشتری Customer Experience استفاده می کنید؟

داده های سئو می تواند برای ارزیابی اینکه چطور بخش های خاص استراتژی محتوا می توانند بهبود پیدا کنند، مورد استفاده قرار بگیرد.

به عنوان مثال: اگر می بینید که ترافیک سایت شما برای یک کلمه کلیدی و یک صفحه مشخص، بالا است اما تبدیل به مشتری بسیار پایین است، باید به consideration-stage buyers توجه کنید. مشتری در این مرحله صفحه و سایت شما را مفید نمی داند.

محتوای خود را بر اساس موضوع دسته بندی کنید و مطابق مراحل سفر مشتری، ترافیک سایت خود را آنالیز کنید.

این کار به شما ایده می دهد که چطور می توانید محتوای خود را بهینه کنید تا فروش خود را افزایش دهید.

4 – از ارگانیک رنکینگ استفاده کنید و میزان رقابت را درک کنید.

ارگانیک رنکینگ به شما می گوید که چطور محتوا و محصول شما با رقیبان شما مقایسه می شوند.

هر کسب و کاری به موتور جستجو برای بدست آوردن مشتری وابسته نیست، اما در میان رقیبان خود، می توانید بررسی کنید که آنها چطور مشتریان خود را افزایش می دهند و در واقع مشتریان شما را می قاپند.

وقتی نام محصول خود را در گوگل جستجو می کنید، صفحه سایت کسب و کار شما در کجا قرار دارد؟ اگر سایت های دیگری بالای شما هستند، سریع شروع به تجزیه و تحلیل رقیبان خود کنید.

سایت رقیبان را بررسی کنید تا متوجه شوید که چرا محتوای آنها برای مشتریان مفید است. از طریق رقیبان می توانید متوجه شوید که چطور محتوای خود را بهینه کنید تا پیام بهتری را به بازدیدکنندگان خود بدهید و آنها را تبدیل به مشتری کنید.

همچنین به سایت رقیبان توجه کنید که چقدر با شما تفاوت دارند. آیا سرعت لود آنها پایین تر از شماست؟

آیا برای کلمات کلیدی که سایت شما در رنکینگ نیست، حضور دارند؟

اینها تغییر فنی کوچکی است که می تواند تاثیر بزرگی روی سئو سایت شما داشته باشد.

  • سرعت لود سایت
  • کلمات کلیدی

دو فاکتور بسیار مهم برای رنکینگ سایت در گوگل هستند.

5 – از داده های بک لینک برای شناسایی فرصت های شبکه سازی استفاده کنید

موضوعاتی را شناسایی کنید که می توانید یک پست بلاگ تخصصی در مورد آن بنویسید.

کلمات کلیدی مختص این تاپیک را شناسایی کنید.

اگر کلماتی که پیدا می کنید با قصد مخاطب هدف شما مطابقت پیدا کند، با صفحات دیگر سایت این فرصت را از بین نبرید.

در عوض، به سایت های همسان حوزه خود بروید و از آنها درخواست کنید تا یک پست میهمان برای سایت آنها بنویسید.

بدین طریق، هم کار شما توسط مخاطبان هدف دیده خواهد شد، و هم شما می توانید ترافیک اضافی به سمت سایت خود هدایت کنید.

ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی مانند Ahrefs, SEMrush, Serpstat, Conductor, Moz به شما اجازه می دهند تا اطلاعات بک لینک صفحات سایت خود را پیدا کنید.

نوشتن به عنوان میهمان در سایت صنعت دیگر، برای شما ارتباطات مفیدی را ایجاد می کند که از آن می توانید در آینده استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که بک لینک های یک فاکتور اساسی در بدست آوردن رنکینگ مناسب در گوگل هستند.

سئو نمی تواند تمام مسائل مربوط به کسب و کارها را حل کند، اما می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه در زمینه مارکتینگ بیزنس خود بگیرید.

با سئو می توانید تجربه مشتری از بیزنس خود را بهبود بخشید و کمپین های تبلیغاتی مرتبط ایجاد کنید.

دفعه بعد که نگران و درگیر برندینگ ، ایده برای محتوا و فهم مشتری بودید، به این فکر کنید که SEO چطور می تواند به شما کمک کند. با دیجی سئو همراه باشید تا از مقالات بروز سئو آگاه شوید.

  • نمایش : ۴۵۵
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت