دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

۴ نکته سئو SEO برای افزایش بازدید سایت در ۲۰۲۰

  • فاضل احمدزاده

۴ نکته سئو SEO برای افزایش بازدید سایت در ۲۰۲۰

اشتباهات رایج سئو

اگر مدیریت سایتی را بر عهده دارید، احتمالا همواره به دنبال راههای سریعتر کردن سایت برای افزایش بازدید و رنک بالا در گوگل هستید.

اما از آنجایی که سئو شهرت بالایی دارد و طرفداران بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ممکن است اسیر شایعات شوند.

برای اینکه در سال ۲۰۲۰ بتوانید سایت خود را بهینه کنید و برند معروف تری داشته باشید، حقیقت را در مورد ۴ نکته رایج سئو به شما می گویم.

نکته اول در مورد سئو – نقشه سایت یا XML Sitemap

بسیاری بر این باورند که نقشه سایت ایکس ام ال به طور اتوماتیک و خود به خود رنکینگ سایت را بهبود می دهد.

کار اصلی XML Sitemap کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل است تا صفحات وبسایت را Crawl و ایندکس کنند.

موتورهای جستجو دوست دارند ببینند که صفحات تازه به نقشه سایت اضافه شوند ، زیرا این امر نشان می دهد که وب سایت به روز است و ممکن است برای کاربران آنلاین بیشتر مرتبط باشد.

سوال اصلی این است: آیا نقشه سایت XML باعث تقویت و بهبود رنکینگ سایت در گوگل می شود؟

بنابر وبلاگ مرکزی گوگل ، نقشه سایت XML تاثیر مستقیم بر رنکینگ سایت ندارد.

سابمیت Submit کردن نقشه سایت به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کند تا درباره URL های مهم در یک وب سایت اطلاع کسب کنند.

این مهم بخصوص زمانی کاربرد بالایی دارد که صفحات مهم سایت توسط خزنده ها قابل رویت و کشف نباشند.

به بیان دیگر، نقشه سایت XML روند خزیدن و کشف Google را تقویت می کند که ممکن است منجر به افزایش دیده شدن سایت شود، اما به خودی خود رنکینگ اورگانیک سایت را بالا نمی برد.

نکته دوم سئو – استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی

یک شایعه ای در صنعت سئو SEO وجود دارد که تراکم کلمات کلیدی هر چه بیشتر باشد، سایت زودتر در گوگل بالا می آید.

آیا گوگل سایت من را به دلیل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی Keywords تنبیه می کند؟

بر خلاف مطالب بسیاری از مقالات و فروم های سئو، هیچ اندازه ای خاص و استانداردی برای تراکم کلمات کلیدی Keyword Density وجود ندارد. در سال ۲۰۱۴، جان مولر از شرکت گوگل گفت:

تراکم کلمات کلیدی، در کل، چیزی است که من روی آن تمرکز نمی کنم. موتورهای جستجو به نوعی از این مسئله پیش پا افتاده عبور کرده اند.

خلاصه اینکه اگر محتوای سایت شما به طور طبیعی و مناسب کاربران نوشته شده باشد، خیلی برای محاسبه کلمات کلیدی در متن خود نکنید و انرژی خود را به آن اختصاص ندهید.

فقط به فکر تولید محتوایی باشید که کاربر پسند باشد تا افزایش بازدید سایت داشته باشید.

نکته سئو سوم – داشتن یک سایت ایمن آنقدرها هم مهم نیست

ببینید بچه ها، الان دیگه سال ۲۰۲۰ هست.

بیایید در مورد اهمیت داشتن یک سایت ایمن در دنیای امروز صحبت کنیم.

هکرهای سایت ها هر روز باهوش تر می شوند.

مهاجمان سایبری مخرب از هر منبع محافظت نشده ای که می توانند بین وب سایت و کاربران شما داشته باشند بهره برداری می‌کنند.

به همین دلیل ، محافظت از وب سایت با تجهیز آن به یک لایه امن سوکتSSL  برای کمک به نظارت و انتقال داده ها با اطمینان و ایمن بین دو نقطه بسیار مهم است.

به بیان دیگر، روزهای HTTP تمام شده و زمان حرکت به HTTPS فرا رسیده است.

پروتکل HTTP به شما اجازه می دهد تا بین سیستم ها در سرتاسر وب ارتباط داشته باشید.

HTTPS از یک گواهی SSL استفاده می کند تا ارتباطی رمزگزاری شده بین سرور و مرورگر به وجود بیاورد.

اگر سایت خود را مجهز به گواهینامه SSL کنید، گوگل برای شما امتیاز کوچکی در نظر می گیرد تا رنک بالاتری بدست بیاورید.

در کل پروتکل HTTPS برای سئو سایت مفید است.

نکته چهارم سئو – گوگل شما را به خاطر داشتن صفحات تکراری تنبیه می کند

دو مطلب را بررسی کنیم.

  • یکی پایین رفتن در رنکینگ به خاطر آپدیت الگوریتم
  • دومی پایین رفتن در رنکینگ به خاطر تنبیه گوگل

گوگل برای ارائه بهترین نتایج جستجو از الگوریتم های بسیاری استفاده می کند.

از معروف ترین الگوریتم های جستجوی گوگل می توان به پنگوئن Penguin ، پاندا Panda، کبوتر Pigeon و چارچوب Layout اشاره کرد.

هر بار که یکی از این الگوریتم ها آپدیت می شوند، بعضی سایت ها تحت تاثیر قرار می گیرند.

بعضی سایت ها در رنکینگ پایین می آیند و برخی دیگر در رنکینگ بالا می روند.

کم شدن رنک سایت به دلیل تنبیه گوگل Google Penalty زمانی اتفاق می افتد سایت شما قوانین Webmaster Guidelines را زیر پا بگذارد.

وقتی سایتی از متدهای گول زننده و انحرافی برای بدست آوردن ترافیک استفاده می کند، گوگل ممکن است با کم کردن رنک سایت باعث شود که سایت تنبیه شود.

در نتیجه سایت شما ممکن است به یکباره از صفحه اول جستجو محو شود.

در مورد صفحات داپلیکیت Duplicate یا تکراری ، باور غلطی وجود دارد که گوگل سایت را تنبیه می کند.

واقعیت این است که گوگل فیلتری برای صفحات تکراری ندارد.

اگر در سایت شما چندین پیج با یک محتوا وجود دارد، گوگل تصمیم می گیرد که یکی از صفحات را در جستجوها نشان دهد.

خزنده ها Crawlers تصمیم می گیرند که کدام صفحه برای چه کلمه کلیدی رنک شوند.

نتیجه گیری

اگر می خواهید که مطالب و سایت شما در صفحه اول گوگل باشند، به شایعات توجه نکنید و فقط برای بازدید کننده ها مطلب بنویسید.

به طور اتوماتیک رنک بالایی پیدا می کنید و بازدید سایت شما افزایش می یابد.

به عنوان متخصص سئو و بازاریابی محتوا باید مطالب مربوط به آپدیت های الگوریتم گوگل را دنبال کنید و از بهترین مقالات سئو مطلع باشید.

  • نمایش : ۵۲۳
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت