دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

نحوه ایجاد بهترین استراتژی سئو در سال 2020

  • فاضل احمدزاده

نحوه ایجاد بهترین استراتژی سئو در سال 2020

این روزا یک کلیشه ای بین متخصصان دیجیتال مارکتینگ باب شده که بهینه سازی برای موتور جستجو (سئو) دیگه مثل سابق نیست.

جمله ی صحیحی که ممکن است خیلی از متخصصان سئو نگویند این است که : استراتژی سئو مثل سال 2019 تمرکز بر کلمات کلیدی ندارد.

"این مطلب جامع ، علمی و تخصصی را هر جایی پیدا نخواهید کرد."

منبع : هاب اسپات

امروزه اکثر بیزنس ها و صاحبان کسب و کار مفاهیم اولیه سئو SEO و اهمیت آن را می دانند.

اما وقتی که نوبت به توسعه و اجرای استراتژی سئو عالی می رسد، دیگر ایجاد و نوشتن محتوا برای کلمات کلیدی مشتری پسند و جستجو برای آن کلمات جواب نمی دهد. این کار هم سخت و طاقت فرساست و هم "غلط" است.

استراتژی سئو SEO Strategy چیست؟

بهترین استراتژی سئو در واقع فرآیند سازماندهی محتوای سایت توسط موضوعی است که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کند تا قصد کاربر هنگام جستجو را بفهمد.

با بهینه سازی صفحات وب حول یک موضوعات همسان، سپس مشخص کردن کلمات کلیدی Keywords در رابطه با آن موضوعات، شما می توانید تخصص خود را در چشمان موتور جستجو بالا ببرید و رنک و بازدید سایت خود را به تناسب کلمات کلیدی بلند بالا ببرید.

سئو SEO چیست؟

بهینه سازان برای موتورهای جستجو SEOs افرادی هستند که سایت ها را بهینه سازی می کنند تا ترافیک واقعی بیشتری بدست بیاورند.

در واقع یک متخصص سئو یا سئوکار یک استراتژیست محتوای تخصصی است که از فرصت سئوال مردم در مورد یک بیزنس استفاده می کند و کمک می‌کند تا سایت آن کسب و کار توسط موتورهای جستجو پیدا شود.

در ادامه سه نوع SEO را می بینیم که هر استراتژیست سئو باید بر روی آنها تمرکز کند:

  • On-Page SEO: این نوع SEO تمرکز بر روی محتوایی دارد که "درون صفحه" است. سئوی درون صفحه بهینه سازی محتوای سایت برای افزایش رنکینگ سایت با توجه به کلمات کلیدی مشخص است.
  • Off-Page SEO: این نوع سئو تمرکز بر لینک های خروجی از سایت های دیگر دارد که مستقیم به وب سایت ما ختم می‌شوند. تعداد بک لینک ها Backlinks از سایت های دیگر و تعداد و کیفیت آنها، اعتماد موتورهای جستجو را نسبت به سایت شما بالا می برد.
  • Technical SEO: این نوع سئو بر روی معماری سایت و مباحث فنی تمرکز دارد. گوگل علاوه بر محتوا، به کد سایت نیز توجه دارد تا رنک بالایی به سایت ما دهد.

توجه داشته باشید که همه بیزنس ها نمی توانند سایت خود را برای جستجو بهینه کنند و بنابراین همه سئوکاران رویه مشابه بهینه سازی نخواهند داشت. وظیفه متخصص سئو این است که صنعت مورد نظر را بررسی کند و بداند که چه چیزی برای مخاطب آن صنعت مهم است.

سپس طبق بررسی های انجام شده، بهترین استراتژی سئو را برای محتوای سایت ایجاد کند تا بازدید سایت بالا برود و فروش افزایش پیدا کند.

با توجه به نکات و توضیحات بالا، در ادامه 9 قدم برای انجام کامل استراتژی ها سال 2019 را توضیح می دهم.

در انتهای این پست بلاگ دیجی سئو، می توانید برنامه ریزی خود را برای افزایش بازدید سایت انجام دهید.


9 قدم برای ایجاد بهترین استراتژی سئو

  1. یک لیست از موضوعات را ایجاد کنید.
  2. یک لیست از کلمات کلیدی بلند Long-tail Keyword بر اساس این موضوعات ایجاد کنید
  3. صفحاتی را برای هر تاپیک و موضوع ایجاد کنید.
  4. یک وبلاگ بسازید
  5. به طور هفتگی پست وبلاگ بگذارید تا اعتبار وبلاگ حفظ شود
  6. یک برنامه و پلن ایجاد لینک Link-building ایجاد کنید
  7. تمام فایل های صوتی و تصویری مانند عکس و فیلم را فشرده کنید و سپس در وبسایت یا وبلاگ قرار دهید
  8. دانش سئو خود را بروز نگه دارید و ترفندهای دست اول را یاد بگیرید
  9. موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید و به طور مرتب آن را دنبال کنید

 

قدم اول : یک لیستی از موضوعات را ایجاد کنید

کلمات کلیدی در واقع قلب سئو هستند، اما دیگر اولین قدم برای رشد اصولی محتوای شما نیستند.

اولین قدم شما برای افزایش بازدید سایت در گوگل، ایجاد لیست موضوعاتی است که برای حداقل یک ماه می خواهید در رابطه با آن مطلب بنویسید.

اگر برای صنعت و یا کسب و کاری وب سایت می سازید و محتوانویسی می کنید، بهترین کار این است که کلمات کوتاه کلیدی را جستجو کنید و میزان جستجوی هر کدام را بررسی کنید.

اگر وب سایت و وبلاگ شما تازه شروع به کار کرده، به سمت کلمات کلیدی کوتاه نروید. اگر می خواهید در کورس رقابت با سایت های رقیب باقی بمانید، بهتر است سایت خود را برای کلمات کلیدی بلند بهینه سازی کنید.

10 تا 15 کلمه کلیدی کوتاه را انتخاب کنید و آنها را از نظر اهیمت، اولویت بندی کنید. دقت داشته باشید که این کلمات حتما در راستای موضوع کسب و کار شما باشند.

به عنوان مثال اگر برای سایتی کار می کنید که رزومه نویسی انجام می دهد، با کلمه کلیدی "رزومه" و "رزومه انگلیسی" سایت های رقیب را بررسی کنید.

سپس به دنبال کلمات کلیدی بلند مانند "رزومه نویسی انگلیسی حرفه ای" یا "نوشتن رزومه انگلیسی برای مهاجرت" باشید.

هرکدام از این کلمات کلیدی کوتاه که به آن "ستون Pillar" گفته می شود، پشتیبانی اولیه برای "خوشه Cluster" های کلمات کلیدی بلندتر هستند.

انجام این قدم اولیه از استراتژی سئو ما را به سمت قدم دوم می برد.

قدم دوم: ایجاد لیستی از کلمات کلیدی بلند بر اساس تاپیک های پیدا شده است

در این قدم، صفحات سایت را برای کلمات کلیدی مشخص، بهینه سازی می کنید.

برای هر "ستون Pillar" که مشخص کرده اید، از ابزار کلمات کلیدی استفاده کنید و 5 تا 10 کلمه کلیدی بلند اصیل را شناسایی کنید.

برای مثال: من به طور مرتب محتوای مرتبط به موضوع "سئو SEO" ایجاد می کنم، اما هنوز هم بسیار مشکل است که در گوگل رنک بالایی بدست آورم. چون این کلمه کلیدی بسیار پر رقابت است و رقیبان قدری وجود دارند.

به همین دلیل مطالب مفیدی دیگری با موضوعات مرتبط و با کلمات کلیدی بلند ایجاد می کنم. مثل "ترجمه تخصصی مطالب سئو" یا "وبلاگ متخصص سئو".

اگر 5 موضوع اصلی به عنوان ستون Pillar برای سایت خود پیدا کرده اید، با استفاده از کلمات کلیدی بلند، 5 تا 10 خوشه Cluster پیدا کنید. به این مجموعه ای که درست کرده اید، در دنیای سئو می گویند "Topic Cluster".

الگوریتم های پیشرفته موتور جستجو این نوع محتوا را می پسندند چرا که کاربران از خواندن مطالب مرتب لذت می برند.

بیایید به این صورت به قضیه نگاه کنیم: هرچه محتوای ما خاص و ویژه تر باشد، نیازهای مشخص و خاص مخاطب را بهتر جواب خواهیم داد. به همین دلیل بیشتر امکان دارد که بازدیدکننده سایت ما تبدیل به مشتری ما شود.

قدم سوم : برای هر موضوع یک صفحه بسازید

اینکه بخواهید با استفاده از یک صفحه ، تمام کلمات کلیدی شما در رنکینگ گوگل قرار بگیرند، تقریبا غیر ممکن است. اما با استفاده از روش زیر می توانید تمام کلمات کلیدی خود را در رنکینگ بیاورید و رقابت کنید.

در قدم اول 10 موضوع اصلی را انتخاب کردیم. برای هر موضوع با کلمه کلیدی کوتاه یک صفحه ایجاد کنید.

در قدم دوم 5 تا 10 کلمه کلیدی بلند انتخاب کردیم. برای هر کدام از این کلمات نیز یک صفحه ایجاد کنید.

مثلا برای بحث سئو SEO (که یک موضوع اصلی است) تاپیک های Cluster می توانند موارد زیر باشند.

  • تحقیقات کلمه کلیدی Keyword Research
  • بهینه سازی تصاویر Image Optimization
  • استراتژی سئو SEO Strategy
  • ساخت صفحه اصلی برای رنکینگ بهتر
  • و ...

اگر صفحات سایت خود را به این صورت مرتب کنید، بازدیدکنندگان و مشتریان شما، به راحتی می توانند در سایت شما بچرخند و فقط کافیست که با یک کلمه کلیدی به سایت شما وارد شوند.

هر صفحه نیاز دارد که محتوای مرتبط Relevant Content با نیاز مشتری و بازدیدکننده داشته باشد و باید شامل تصاویر و لینک به صفحات باشد.

بدین طریق ناوبری سایت بالا رفته و تجربه کاربر بهبود پیدا می کند.

قدم چهارم : یک وبلاگ ایجاد کنید

بلاگ نویسی یکی از راه های عالی برای افزایش رنکینگ سایت برای کلمات کلیدی مختلف است.

هر پست بلاگ مانند یک صفحه جدید است که به شما این فرصت را می دهد تا در موتورهای جستجو رنک بالایی بدست بیاورید.

اگر بیزنس شما تا به الان وبلاگ نداشته است، یکی بسازید.

اینجا جایی است که در مورد هر Subtopic مطلب می نویسد و آن را توضیح می دهید و در گوگل بالا می آیید.

همچنانکه هر پست بلاگ را می نویسد و خوشه های Clusters خود را پر می کنید، باید سه کار را انجام دهید.

  1. در محتوای نوشته شده، کلمه کلیدی بلند Long-tail Keyword را بیش از سه یا چهار بار در متن ننویسید. گوگل توجهی ندارد که چندبار یک کلمه کلیدی را در متن نوشته اید. در واقع نوشتن بیش از حد کلمه کلیدی به نوعی تداعی کننده چپاندن کلمه کلیدی در متن است Keyword Stuffing. این کار ممکن است باعث تنبیه شما توسط گوگل شود.
  2. برای هر خوشه که مطلب نوشتید، یک لینک به صفحه مطلب اصلی Pillar بزنید.
  3. وقتی مطلب خوشه را نوشتید و آن را منتشر کردید، از صفحه ستون Pillar یک لینک به صفحه Cluster بزنید.

با لینک کردن هر دو پیج ستون و خوشه، به گوگل می گویید که این مطالب بهم مرتبط هستند.

قدم پنجم: هر هفته پست وبلاگ منتشر کنید تا اصالت بلاک خود را بالا ببرید

همیشه لازم نیست که هر پست بلاگ مربوط به یک خوشه باشد که بعدا به یک ستون وصل شود.

می توانید پست های مجزا در مورد موضوعات دیگر بنویسید که مرتبط با موضوع اصلی سایت هستند و مورد پسند کاربران است.

این کار باعث می شود که در چشم گوگل اعتبار سایت شما افزایش پیدا کند.

بنابراین سعی کنید که هر هفته یک پست در وبلاگ خود بنویسید.

نکته بسیار مهم: شما مطلب را برای مخاطب خود می نویسید نه برای موتورهای جستجو.

مطالبی بنویسید که مورد علاقه کاربر و دنبال کنندگان شما باشد. در هرجایی که مناسب بود، کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که هر موضوع از درجه اهمیت شبیه به دیگر موضوعات نیست. باید بر اساس نیاز سازمان و شرکت خود، مطالب را اولویت بندی کنید.

پس از اولویت بندی، زمان بندی مطالب درست کنید و به جنگ تصاحب رنکینگ بالای گوگل بروید.

قدم ششم: برنامه ساخت لینک Link-building درست کنید

ایجاد سیستم Topic Cluster یک استراتژی عالی برای سئو در 2020 است، اما تنها راه برای افزایش رنکینگ سایت نیست.

پنج قدم اول مربوط به تاکیتک های On-Page SEO بود.

ایجاد بک لینک Link-building هدف اولیه Off-Page SEO است و یک فاکتور بسیار مهم که موتورهای جستجو از آن استفاده می‌کنند تا رنک سایت شما را بالا یا پایین ببرند.

خب ساخت لینک Link Building چیست؟ خوشحالم که این سوال را پرسیدید!

Link-building فرآیند جذب لینک های ورودی (به آن Backlink هم می گویند) از هرجای وب به سایتتان است.

زمان مناسبی را اختصاص دهید و به این فکر کنید که چه راه هایی وجود دارد تا لینک های دیگران را به سایت خود جذب کنید.

یکی از راه های ساده و پر بازده، لینک زدن به سایت های همکار، و درخواست بک لینک از آنهاست.

پست های خود را در لینکدین، توئیتر، فیسبوک، تلگرام و غیره به اشتراک بگذارید.

می توانید در وبلاگ دیگران مطلب بنویسید Guest Blogging و در صورت اجازه، در مطلب خود یک لینک به وبلاگ خود بزنید.

می توانید از اخبار روزانه استفاده کنید و به صورت آپدیت، محتوای به روز ایجاد کنید. از این طریق، نظر اینفلوئنسرهای صنعت شما به بلاگ شما جلب می شود و به آن لینک می دهند.

قدم هفتم: تمام محتوای صوتی تصویری را کمپرس و فشرده کنید و سپس در سایت قراردهید

این موضوع شاید اهمیت کمی داشته باشد اما در فرآیند سئو بسیار مهم است.

هرچه وبلاگ و سایت شما بیشتر رشد کند، تصاویر، وئدیوها و فایل های صوتی بیشتری در سایت شما قرار می گیرد.

این فایل های چند رسانه ای می توانند توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنند، اما باید توجه داشت که این فایل سرعت لود صفحات را پایین نیاورند.

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه اندازه فایل چند رسانه ای بزرگتر باشد، مرورگر آن را با سختی بیشتری لود خواهد کرد.

سرعت بالا آمدن صفحات یک فاکتور بسیار مهم Ranking Factor در افزایش بازدید صفحات توسط گوگل است.

با استفاده از سرویس های TinyPNG و Squoosh می توانید حجم تصاویر خود را به شدت کاهش دهید.

قبل از پست کردن مطلب خود در سایت، همیشه اندازه فایل تصاویر را چک کنید که زیر 100 کیلو بایت باشد.

قدم هشتم: دانش سئو خود را بروز کنید و همیشه آپدیت باشید

موتورهای جستجو همواره در حال بروز رسانی هستند و شما به عنوان متخصص سئو، باید بتوانید دانش خود را بروز نگهدارید.

اگر می خواهید در این بازار پر رقیب فعالیت کنید، باید همواره از منابع معتبر مانند دیجی سئو، دانش SEO خود را افزایش دهید.

چند منبع دست اول و عالی آنلاین که به طور روزانه هفتگی مطالب سئو می گذارند را به شما معرفی می کنم.

مطالب این سایت های به شما کمک می کنند تا خود را یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر نگهدارید.

قدم نهم: موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید

سئو زمان و تلاش زیادی نیاز دارد. اگر نتوانید ثمره و میوه این تلاش را برداشت کنید، پس این همه تلاش چه فایده ای دارد؟

روش هایی بسیاری وجود دارد تا به طور روزانه و هفتگی سایت خود را بررسی کنید و رنکینگ و رتبه کلمات کلیدی را متوجه شوید.

SEMrush یک ابزار حرفه ای و عالی برای گزارش گیری است.

دنبال کردن صفحات ایندکس شده، ROI، لینک های ورودی، کلمات کلیدی و صفحات نتایج می تواند شما را از موفق بودن استراتژی خود مطلع کند.

  • نمایش : ۸۸۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت