دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

راهنمای گام به گام افزایش بازدید گوگل و بهینه سازی سایت

  • فاضل احمدزاده

 

راهنمای گام به گام افزایش بازدید گوگل و بهینه سازی سایت

راهنمای گام به گام سئو

داشتن بهترین رنکینگ گوگل و افزایش بازدید سایت ، در بیزنس های آنلاین اوج موفقیت است.

بر اساس مطالعه ای که توسط موسسه Infront Webworks انجام شده، اولین پیج نشان داده شده در جستجوی گوگل ، 95 درصد ترافیک و بازدید کلمه کلیدی را از آن خود می کند. پیج های دیگر فقط سهم 5 درصدی دارند!

برای افزایش بازدید جستجوی گوگل ، با افراد زیادی – متخصصان و تازه کاران – صحبت کرده ام و از آن ها پرسیده ام که چطور می توان رنکینگ سایت در گوگل را افزایش داد.

چطور بازدید سایت خود را افزایش دهیم

پس از سال ها مطالعه در زمینه بهینه سازی سایت برای گوگل یا سئو SEO ، امیدوارم بودم که بتوانم بگویم ، یک دکمه جادوی برای افزایش بازدید گوگل وجود دارد، اما متاسفانه اینگونه نیست.

سئو نیاز به استقامت ، کسب دانش مداوم و خلاقیت دارد. چون الگوریتم های گوگل مدام در حال به روز رسانی هستند.

درست است که جادویی وجود ندارد، اما اقداماتی هست که می توان با انجام آن به اوج قله ی نتایج جستجوی گوگل رسید.

در ادامه با آموزش قدم به قدم سئو از سئوی درون صفحه On-Page SEO تا قوانین جدید و نحوه بهینه سازی سایت برای خزنده‌های گوگل به شما کمک خواهم کرد تا فروش آنلاین و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

قدم اول : الگوریتم رنکینگ گوگل را بشناسید

من می توانستم خیلی سریع به آموزش استراتژی های سئو بپردازم تا در سایت استفاده کنید، اما

می خواهم که برای موفقیت های بلند مدت آماده شوید تا اگر آپدیت جدیدی در الگوریتم گوگل صورت گرفت ، به طور ناگهانی از طرف گوگل تنبیه نشوید.

مدیران گوگل Gary Illyes و John Mueller تایید می کنند که گوگل به طور مداوم در حال تغییر الگوریتم های خود است و جالبتر اینکه این آپدیت ها به طور عمومی اعلام نمی شوند.

MOZ تخمین می زند که این تغییرات به طور میانگین 500 تا 600 تغییر در سال هستند.

به هر حال اگر همه از راه های میانبر و کلاه سیاه سئو Black Hat SEO آگاهی داشتند که دیگر گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو از طرف مردم انتخاب نمی شد.

بیانیه ماموریت گوگل می گوید:

"ماموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و دردسترس قرار دادن آن برای مردم جهان است"

جدیدترین آپدیت های گوگل

  • Mobile-friendly update این الگوریتم باعث می شود که سایت هایی که سازگاری بالای با موبایل دارند، بتوانند رتبه بهترین در نتایج گوگل بدست آورند.
  • Pigeon بر روی نتایج محلی جستجو کار می کنند
  • Hummingbird برای فهمیدن معنای محتوا و قصد کاربر از جستجو کلمه کلیدی تمرکز دارد و به خود کلمات محتوا کمتر توجه می کند.
  • Penguin بر روی سایت هایی تمرکز دارند که بک لینک غیر واقعی دریافت می کنند و می خواهند بازدید سایت را بالا ببرند. این الگوریتم پس از شناسایی سایت های اسپم ، را تنبیه می کند.

این ها فقط چند عدد از الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی محتوای سایت بودند، و چندین الگوریتم دیگر مانند پاندا وجود دارند.

اما چطور از بروز رسانی این الگوریتم های آگاه شویم!؟

در ادامه سه منبع بسیار غنی برای آگاهی از تازه های سئو و الگوریتم گوگل را به شما معرفی می کنم.

حال که با الگوریتم های گوگل آشنا شدیم، برویم سراغ استراتژی های عملی سئو.

 

 

 

قدم دوم : رنکینگ و جایگاه حال حاضر سایت خود را ارزیابی کنید

 

برای بالا بردن بازدید سایت خود، باید بدانید که در حال حاضر کجا قرار گرفته اید. این مهم برای سایت های تازه نیز کاربرد دارد.

خوشبختانه، ابزارها و منابع زیادی هستند که می توانند شما را کمک کنند.

برای بررسی کلمات کلیدی سایت خود از SERPs.com استفاده کنید.

اگر می خواهید که محتوای پیج شما با کلمات کلیدی خاصی در گوگل بالا بیایند، از SERPs.com استفاده کنید تا رنک سایت خود را بدست بیاورید.

کلمه کلیدی خود را تایپ کنید (من در مثال از "Content Marketing" استفاده کرده ام) و URL سایت خود را وارد کنید.

همچنین آپشن های دیگری نیز دارید که نتایج یاهو را نیز ببینید و یا بین موبایل و دسکتاپ انتخاب کنید.

نتایج جستجو ، اطلاعاتی را به شما می دهد:

 

  • سایت شما برای آن کلمه کلیدی در کجا قرار گرفته است

  • اولین سایت شما که برای آن موضوع در نتایج جستجو بالا می آید

  • مقدار میانگین جستجوی ماهانه شما

  • مقدار میانگین هزینه-بر-کلی برای کلمه کلیدی (برای جستجوی پولی از طریق Google AdWords)

 

 

بررسی سرعت سایت

 

همیشه مهم است که سرعت سایت خود را بررسی کنید. سرعت لود سایت یکی از فاکتورهای کلیدی و اصلی رنکینگ گوگل است.

اگر سرعت سایت شما کند است، بهتر است که به فکر بالا آمدن در نتایج جستجو نباشید و بازدید سایت خود از طریق جستجوی گوگل را فراموش کنید.

بنابر گزارش WebPerformanceToday ، شرکت والمارت به دلیل کندی لود پیج ، بسیاری از مشتریان خود را از دست داد.

اگر این اتفاق بیافتد، مهم نیست که چقدر بروی سئو درون سایت خود و متا دیسکریپشن کار کرده اید، دیگر شانسی برای افزایش بازدید نخواهید داشت.

کاهش بازدید سایت به خاطر کندی سرعت

الگوریتم های جستجو ، تو را مجبور می کنند که سایت خود را بهینه کنی. حتی اگر غولی مثل والمارت باشی.

به همین خاطر است که سرعت سایت خود را مکرر تست کنید تا از رقیبان خود عقب نمایند.

ابزارهای مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند.

 

 

ابزارهای تست سرعت سایت مورد علاقه من

 

 

برای تست سرعت سایت خود از طریق Pingdom به tools.pingdom.com بروید و URL سایت خود را وارد کنید.

مکانی که می خواهید سایت را در آنجا بررسی کنید، وارد کنید. و کلید Start Test را فشار دهید.

اگر Performance Grade شما کمتر از 50 باشد، محتوای سایت شما خیلی کند است و نیاز دارید که بر روی بهبود آن کار کنید.

 

  • نمایش : ۱۳۷۶
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت