دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

  • فاضل احمدزاده

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

این مطلب ترجمه نوشته اخیر نیل پتل ( نابغه دیجیتال مارکتینگ و سئو ) است.

کسب درآمد از ویلاگ نویسی

وقتی که اولین وبلاگ خود را در سال 2005 راه انداختم ، یک پستی در تاریخ 4 جولای همان سال نوشتم که الان موجود نیست چون واقعا افتضاح بود!

عنوان پست بود "برنده شدن در جنگ بازاریابی موتورهای جستجو"

طول آن مطلب 412 لغت بود، و هیچ عکس و لینک خارجی در آن بکار نرفته بود. واقعا مطلب بیخودی بود و هیچ چیزی را آموزش نمی داد.

اما می دونید چی شد، در آن زمان، همان پست مسخره ، خیلی هم محبوب بود!

در آن زمان تعداد زیادی وبلاگ وجود نداشت که من بخواهم با آنها رقابت کنم. در حال حاضر بیش از 440 میلیون وبلاگ وجود دارند که در سال 2011 این عدد چیزی حدود 173 میلیون بود. در سال 2005 فضای نت خیلی کوچک بود و تعداد کل وب سایت ها 64 میلیون بود.

به بیان دیگر، اولین پست وبلاگ من خیلی خوب بود چون چیزی شبیه آن نبود. مردم فقط خوشحال بودند که چیزی را در فضای آنلاین بخوانند، حتی اگر مطلب واقعا چیزی برای گفتن نداشت.

اما با گذشت سالیان، وبلاگ نویسی تغییر کرده است. چیزی که در سال 2005 به عنوان وبلاگ شناخته می شد، امروزه تغییر کرده است.

وبلاگ در گذشته چطور بود

وبلاگ در گذشته جایی بود که شما اطلاعات شخصی را با جهان به اشتراک می گذاشتی. از عکس مکان های دیدنی که سفر کرده اید گرفته تا نوشتن در مورد غذایی که خورده اید. حتی بعضی افراد در مورد زندگی خصوصی خود نیز می نوشتند.

در سال 2005، شبکه های اجتماعی مشهور نبودند. فیس بوک در سال 2004 به راه افتاد، اما چیزی شبیه الان نبود. سایت هایی مانند MySpace تمرکز اصلی شان موزیک بود.

همچنان که شبکه های اجتماعی متحول شدند، مردم فهمیدند که اشتراک مطالب شخصی در فضای فیسبوک و اینستاگرام راحتتر از نوشتن یک وبلاگ کامل است.


شکل رشد اینستاگرام نسبت به اسنپچت

بیش از 250 میلیون نفر روزانه کارهای شخصی خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارند. کافیست برای چند ثانیه به موبایل خود نگاه کنید. به همین سادگی!

اینطور به قضیه نگاه کنید، اگر روزی می خواستی دوست خود را از احوال خود باخبر کنی، راحتتر بود که چند عکس جدید در فیسبوک بگذاری یا یک پست وبلاگ بنویسی؟

البته که آپلود چند عکس در فیسبوک راحتتر است. برای همین است که فیسبوک انقدر محبوب است.
به همین دلیل، مردم تمرکز خود را بر روی اینستاگرام ، فیسبوک ، توئیتر ، لینکدین و اسنپ چت گذاشتند تا اینکه به وبلاگ نویسی بپردازند.

خب چرا مردم هنوز وبلاگ تولید می کنند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بلاگ ها در حال محبوب تر شدن هستند. همانطور که در بالا اشاره کردم، امروزه بیش از 400 هزار وبلاگ در جهان وجود دارند.

مهمترین دلیل افزایش محبوبیت بلاگ ها این است که شما مصرف کننده نهایی هستید و از محتوای بلاگ ها استفاده می کنید.

فقط در ایالات متحده ، 42.23 درصد مردم از سن 18 تا 49 ، مشغول خواندن وبلاگ هستند.

و چون مردم می خواهند که بلاگ بخوانند، گوگل چاره ای ندارد تا آنها را رتبه بندی کند.

میانگین کلمات موجود در پست هایی که در صفحه اول گوگل هستند، 1890 لغت است.

جایگاه در گوگل

دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما را ترغیب به ساخت بلاگ کند، اما این را از کسی بشنوید که 13 سال است هر هفته یک پست وبلاگ منتشر می کند، عمده دلایل وبلاگ نویسی ، موارد زیر هستند:

1 – شما می توانید تراکم بازدید مطلب خود را کنترل کنیدشبکه های اجتماعی ، به نوعی شما را محدود می کنند که چه میزان افراد مطالب شما را ببینند. اما از طریق بلاگ ، شما کنترل بیشتری بر روی افزایش بازدیدکنندگان خود دارید. می توانید ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید، تا آنها را به خواندن مطلب جدید دعوت کنید. یا می توانید از طریق الگوریتم های سئو ، رنک سایت خود را بالا ببرید. در کل، ایجاد ترافیک برای وبلاگ ساده تر از ایجاد ترافیک برای شبکه های اجتماعی است، چرا که بیش از یک منبع افزایش ترافیک وجود دارد.

2 – آگهی های پولی گران هستند. میزان درآمد گوگل از Ad های خود در سال 2005، 6 میلیارد دلار بود و در سال 2017 به 95 میلیارد دلار رسیده است. با افزایش روزانه نرخ آگهی ، به عنوان یک بیزنس اینترنتی ، راهی ندارید به جز یافتن کانال های دیگر افزایش ترافیک. وبلاگ یکی از بهترین انتخاب هاست، چراکه موتور جستجوی گوگل عاشق محتوای متنی است. کافیست به ویکی پدیا نگاهی بیاندازید. Wikipedia در صفحه اول اکثرا کلمات جستجو شده در گوگل است و میزان بازدید آن در ماه به 5.4 میلیارد رسیده است.

3 – بازاریابی رویکری همه جانبه اتخاذ کرده است. در حال حاضر میزان وبسایت های ثبت شده در فضای نت به 1.966.926.408 رسیده است. در سال 2005 این عدد فقط 64.780.617 تا بود. این نشان از افزایش 2.7 درصدی است. این نشان می دهد که بیزنس شما در فضای آنلاین در شرایط رقابتی تری قرار دارد. چرا شخصی باید شما را به جای رقیبتان انتخاب کند؟ خب، برندینگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. اگر مشتری صدا یا تصویر شما را 7 بار ببیند، احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کند. وبلاگ یکی از آن هفتگانه را بوجود می آورد.

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

از آنجاییکه سایت های بیشتری در فضای آنلاین هستند، سئو رقابتی تر شده است. افراد بیشتری از گوگل استفاده می کنند، و همگی عبارت های محبوب را جستجو می کنند.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی " آموزش سریع مکالمه انگلیسی" را جستجو کنید، بالغ بر 2 میلیون و دویست هزار سایت در گوگل لیست می شوند.

همینطور که افراد بیشتری در فضای آنلاین به جستجو می پردازند، اینطور نیست که کلمات کلیدی جدید ایجاد شوند، بلکه کلمات محبوب گذشته ، محبوب تر می شوند.

به خاطر همین است که کشاندن افراد به سایت خود سخت تر شده است، چراکه شرکت های رقیب تلاششان بیشتر شده است.

همانطور که سئو رقابتی تر شده است، شما انتخابی ندارید، به جز اینکه به آن به چشم یک بیزنس و تجارت نگاه کنید. ایجاد محتوا نیاز به زمان و پول دارد. تبلیغ محتوا نیازمند پول و زمان است. زمانی که آن بازدید کننده ها را به دست آوردید، زمان و پول بیشتری می برد تا آن بازدید کننده ها را به مشتری تبدیل کنید.

به بیان دیگر ، چونکه سئو خیلی رقابتی شده است، هزینه بیشتری باید صرف آن شود.

از سه وب سایتی که دارم یعنی آموزش زبان انگلیسی ، فروشگاه فشن و استایل و فروش لوازم خانگی ، سایت English Partner است که به جذب بیشتر مخاطب می پردازد. چون زمان بیشتری برای ایجاد مطلب و محتوا برای آن صرف می کنم.

نتیجه :

من شما را به ایجاد وبلاگ و وبلاگ نویسی ترغیب نمی کنم. اما معتقدم که اکثر شرکت ها باید یک بلاگ داشته باشند. و اگر شما ندارید، همین الان دست به کار شوید.

بلاک تنها راهی است که می تواند شما را در رنک گوگل بالا بیاورد و ترافیک بیشتری برای شما ایجاد کند. بدون اینکه هزینه تبلیغات گوگل بپردازید.

اگر می خواهید که وبلاگ نویسی را شروع کنید، بدانید که وبلاگ دیگر یک بلاگ نیست، بلکه باید مانند بیزنس با آن رفتار کنید. اگر این قصد را ندارید، بهتر است بلاگ نویسی را شروع نکنید.

در اینجا 3 گام برای شروع بهتر وبلاگ نویسی به شما می گویم:

1 – تمرکز بر روی محتوای عالی و به طور ثابت داشته باشید

نباید نوشتن شما به یک یا دو مطلب عالی ختم شود. باید به طور مداوم عالی باشید. بازار خیلی رقابتی شده است، دیگر نمی توانید مانند سال 2005 من، پست 400 لغتی بنویسید. الان دیگری بازاری وجود ندارد که رقابتی نباشد، پس باید محتوای عالی تولید کنید. اگر زمان برای نوشتن ندارید، یک متخصص تولید محتوا استخدام کنید.

2 – محتوای خود را ترویج دهید

بعد از اینکه محتوای خود را نوشتید، باید آن را ترویج دهید. ترویج محتوا آسان نیست اما در مطلب دیگری در 4 مرحله آن را به شما توضیح خواهم داد. کافی است آن موارد را رعایت کنید.

3 – کسب درآمد را در مرحله آخر دنبال کنید.

بسیاری از وبلاگ نویسان درگیر درآمد زایی و کسب درآمد هستند. آنها فکر می کنند که با افزایش بازدید کننده، درآمدشان نیز باید افزایش پیدا کند. اما گارانتی برای این مسئله وجود ندارد. روش هایی وجود دارد که می توان بازدید کننده را به مشتری بالقوه و سپس به خریدار تبدیل کرد.

حال نظرتان در مورد وبلاگ نویسی چیست؟ آیا می خواهید که با جدیت آن را دنبال کنید؟

  • نمایش : ۴۲۰
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت