دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

سایت خود را برای الگوریتم رنک برین Rank Brain گوگل بهینه کنید

  • فاضل احمدزاده

سایت خود را برای الگوریتم رنک برین Rank Brain گوگل بهینه کنید

الگوریتم رنک برین برای سئو

چند وقت پیش، گوگل الگوریتم Rank Brain خود را آپدیت کرد و تغییرات زیادی در نتایج جستجو و سئو سایت ها به وجود آمد.

الگوریتم رنک برین گوگل اولین الگوریتم هوش مصنوعی Google است. به بیان دیگر، این الگوریتم بررسی می کند که شما چطور با نتایج صفحه اول گوگل ارتباط برقرار می کنید.

طرز کار الگوریتم گوگل Rank Brain

اول: کاربر کلمه کلیدی خود را گوگل وارد می کند

دوم: الگوریتم رنک برین کلمات کلیدی را به مفهوم تبدیل می کند

سوم: گوگل یک دسته از نتایج را برای آن مفهوم نشان می دهد

چهارم: آیا این صفحه ، کاربر را راضی می کند؟

اگر بله، این صفحه را در رتبه بندی بالا بیاور

اگر نه، یک صفحه دیگر را جایگزین این صفحه کنید.

همانطور که می بینید، هرچه کاربران گوگل را خوشنود تر کنید، در رتبه بندی گوگل در جایگاه بهتری قرار می گیرید.

درست است که کلمات کلیدی ، بک لینک و دیگر روش های سنتی سئو مهم هستند. اما Rank Brain به سرعت جایگاه دیگر الگوریتم ها را می گیرد.

در حقیقت، گوگل در مقاله ای مجبور شد که اطلاع دهد، الگوریتم Rank Brain یکی از سه سیگنال مهم رتبه بندی است.

دو سیگنال دیگر لینک ها و محتوا هستند.

سوال این است:

چطور سایت خود را برای الگوریتم Rank Brain گوگل بهینه کنیم؟

در ادامه دو نکته ساده را به شما می گویم.

1 : نرخ کلیک یا CTR سایت را بهبود دهید

گوگل رنک برین می خواهد ببیند که افراد زیادی بر روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کنند.

این به گوگل می گوید:

"مردم عاشق این صفحه نتیجه هستند. بیا این صفحه را بالاتر ببریم تا مردم آن را راحتتر پیدا کنند.

اما اگر مردم روی صفحه سایت شما کلیک نکنند، گوگل آن صفحه را در نتایج جستجو به پایین انتقال می دهد.

به خاطر همین است که بهینه سازی سایت برای نرخ کلیک اورجینال خیلی مهم است.

یکی از راه های عالی برای افزایش کلیک بر روی لینک های خود، اضافه کردن عدد به عنوان Title پیج است.

نتایج نشان می دهد که مردم بیشتر روی لینک هایی کلیک می کنند که حاوی عدد است.

2 : زمان ماندن کاربران در سایت خود را افزایش دهید و Bounce rate را کاهش دهید

دوباره می گویم: گوگل Rank Brain از شما می خواهد که محتوایی را منتشر کنید که کاربران را خوشحال کند.

اگر کابران سایت شما را کمتر از 3 ثانیه ترک کنند (در اصطلاح Bounce) چه اتفاقی می افتد؟ این سیگنال به گوگل می گوید که مردم از محتوای شما خوشنود نیستند.

هر چه Bounce rate یا نرخ ترک سایت کمتر باشد، رتبه سایت شما بهتر خواهد بود.

حالا ، هر چه مدت زمان ماندن یوزرها در سایت بیشتر باشد(در اصطلاح سئو Dwell Time)، رتبه شما در گوگل بیشتر می شود.

بنابراین:

چطور Bounce Rate و Dwell Time را بهبود بخشیم؟

یکی از تکنیک های بسیار کاربردی و ساده سئو این است که بخش معرفی محتوای خود را جذاب بنویسید.

اگر محتوای کسل کننده بنویسید، کاربر به سرعت از سایت شما خارج خواهد شد.

همچنین توصیه من به شما این است که جملات و پاراگراف های متن خود را کوتاه بنویسید.

متون کوتاه در موبایل و تبلت راحت تر قابل خواندن هستند.

مقالات دیگر دی جی سئو را بخوانید تا سایت شما به سرعت در نتایج جستجو ظاهر شود.

 



برای مطالعه پست های قبل به اینجا مراجعه کنید.

  • نمایش : ۵۲۹
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت