دی جی سئو

آموزش حرفه ای تکنیک های سئو

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی

  • فاضل احمدزاده

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی

اشتباه رایج سئو

اولین نکته ای که هر سئو SEO کار با آن آشنا می‌شود، پیدا کردن کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در متن محتوای سایت می باشد.

اما برخی افراد با زیاده روی و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (به انگلیسی Keyword Stuffing) ، بیشتر به سایت خود ضربه می زنند تا آنکه بتوانند کمک کنند.

آنالیز کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوا ، اقدامی کلیدی است چرا که موتورهای جستجو طوری طراحی شده اند که کلمات کلیدی را به عنوان ورودی دریافت کنند و نتایج مربوط را به بازدیدکنندگان نشان دهند.


چرا افزودن بیش از حد کلمات کلیدی در متن مخرب است؟

کار موتورهای جستجو ارتباط بین مخاطب و بهترین محتوای وب سایت است و برای این مهم از الگوریتم های پیشرفته استفاده می‌کنند. اگر محتوا به منظور استفاده مخاطب انسانی نوشته نشده باشد (برای گول زدن موتور جستجو نوشته شده باشد) ، الگوریتم های جستجو این محتوا را به عنوان اسپم شناسایی کرده و از نتایج جستجو حذف می کنند.

Keyword stuffing یکی از تکنیک های کلاه سیاه Black hat است که بر ضد سئو عمل می کند.

از کجا بدانیم که در حال انجام Keyword Stuffing هستیم؟

در بحث بهینه سازی محتوا ، مفهومی وجود دارد به عنوان چگالی کلمه کلیدی یا Keyword density. به عنوان مثال اگر محتوای شما 450 کلمه است، کلمه کلیدی در متن باید حداکثر 5 بار به کار برده شده باشد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه یوست Yoast به شما می گوید که چگالی کلمه کلیدی در حد معقول است یا فراتر از میزان استاندارد.

مثال Keyword Stuffing : اگر قرار است صفحه ای را بهینه سازی کنید که برای فروش لوازم خانگی و جاروبرقی مورد استفاده قرار بگیرد، و کلمه کلیدی مورد نظر شما "خرید ارزان جاروبرقی" است، نباید در هر خط متن ، عبارت "خرید ارزان جاروبرقی" را وارد کنید. به عنوان مثال یک پاراگراف بد را ببیند:

" اگر خرید ارزان جاروبرقی را مد نظر دارید، با مراجعه به سایت لوازم خانگی، می توانید خرید ارزان جاروبرقی را انجام دهید. خرید ارزان جاروبرقی برای هر خانواده ای ضروری است و اکثر زوج های جوان به دنبال خرید ارزان جاروبرقی هستند. راستی یادم نبود، آیا به خرید ارزان جاروبرقی اشاره کردم؟!"

مثال خوب:

"مصرف کنندگان جاروبرقی در ایران دو دسته هستند. یک گروه به دنبال کیفیت هستند و به قیمت اهمیت نمی دهند. به عنوان مثال، هنگامی که این افراد به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می کنند، قبل از قیمت از کارایی ، گارانتی و کیفیت محصول می پرسند. اما دسته دوم، قبل از هر چیزی به دنبال قیمت ارزان هستند. آنها وقتی که به فروشگاه مراجعه و یا در سایت های فروش لوازم خانگی جستجو می کنند به دنبال خرید ارزان جاروبرقی هستند. "

دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی باید 2% یا کمتر باشد. یعنی تعداد کلمات کلیدی ظاهر شده در متن تقسیم بر تمام کلمات متن ضربدر صد.

  • نمایش : ۴۸۱
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آموزش سئو و مدیریت محتوا
    تکنیک های جدید سئو
    بهترین مقالات سئو SEO
    دیجی سئو
    ترفندهای SEO
    ترجمه مقالات به روز سئو و دیجیتال مارکتینگ
    دانلود مقالات بهینه سازی سایت